האם המהלכים הדרמטיים האחרונים בענף התחבורה נבעו ממניעים פוליטיים? בשבוע שעבר חתם שר התחבורה, ישראל כץ, בראשי תיבות על הסכם השמיים הפתוחים ובמקביל הודיע על הדחתו של יו"ר רכבת ישראל. כעת נחשף כי את המהלכים יזם שר התחבורה ישראל כץ על מנת לשדר מסר תקיף לראש הממשלה נתניהו בעקבות הניסיון להחזיר את ח"כ צחי הנגבי, יריבו של כץ, לשורות הליכוד.
הנגבי נחשב ליריב פוליטי של שר התחבורה ישראל כץ. בשבועות האחרונים, ניסה כחלק מהמלך לפיצול קדימה, ניסה ראש הממשלה להכניס את הנגבי חזרה למשחק הפוליטי. לדברי מקורביו, שר התחבורה לא אהב את הצעד וניסה לשדר מסתר תקיף לנתניהו.
תחילה חתם השר בראשי תיבות על הסכם השמיים הפתוחים. על פניו ההסכם אמור להכניס עוד חברות תעופה לשוק הישראלי ולהוריד מחירים, גם ראש הממשלה תמך במהלך אך נתניהו רצה סגור את הפרטים האחרונים עם ההסתדרות וחברות התעופה. "ראש הממשלה לא עודכן על המהלך, הוא הופתע לשמוע את ההודעה על החתימה ברדיו", טענו מקרוביו של ראש הממשלה.
"נתניהו שמע על ההדחה מכלי התקשורת"
יום לאחר מכן הודיעו במשרדו של כץ על הדחתו של אורי יוגב מראשות רכבת ישראל. יוגב נחשב למקורב לנתניהו. את ההודעה על ההדחה קיבל יוגב בטלפון מעוזרו של כץ. גם במקרה הזה גילה ראש הממשלה על ההדחה מכלי התקשורת.
גורמים יודעי דבר טוענים כי יש קשר הדוק בין ההתקרבות החדשה של ראש הממשלה להנגבי לבין הצעדים האחרונים של כץ. לא ברור כיצד ההדחה של יוגב תשפיע על ההתנהלות של רכבת ישראל אך בכל הקשור להסכם השמיים הפתוחים - דרוש עוד אישור הממשלה לפני החתימה הסופית וכעת עולה השאלה כמה זמן זה ייקח.
במשרד התחבורה הכחישו את הדברים וטענו כי מדובר ברכילות זולה שאינה ראויה להתייחסות. "הסכם שמיים פתוחים נועד להוריד את מחירי הטיסות לציבור הישראלי. בארבע השנים האחרונות התקיים משא ומתן בעניין ובהתאם למדיניות הממשלה נחתם ההסכם בראשי תיבות".
בלשכת ראש הממשלה העדיפו שלא למסור תגובה לדברים.