אחרי ההשבתה הפראית וביזוי בית הדין, שר התחבורה ישראל כץ משיב מלחמה לעובדי רכבת ישראל. "שביתה נוספת תוביל לסגירת הרכבת", הוא מאיים היום.
בריאיון לתכניתנו "פגוש את העיתונות" התייחס כץ למשא ומתן בין ועד העובדים להנהלת הרכבת. "המשא ומתן מיצה עצמו. עד סוף החודש חייב להיחתם הסכם לתחזוק הקרונות", אמר שר התחבורה והדגיש: "לא אפטר ב-20 שנה הקרובות אף עובד.
כץ מתח ביקורת אישית חריפה על יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי: "יושבת ראש הוועד השביתה את הרכבת בצורה פראית. עופר עיני צריך להדיח אותה מתפקידה". לטענת שר התחבורה, הציבור היה מתייצב לצד עיני אם הוא היה בוחר לפטר את אדרעי.
כץ אף הזהיר את עובדי הרכבת: "אני פונה לעובדים ומבקש - אל תביאו אותי למצב שאסגור את הרכבת. אם העובדים יחזרו לשבות לא אהסס לסגור את הרכבת". לדבריו, הסיבה שעד כה לא הגיב באופן תקיף לשיבושים היא ניסיון להצביע על פתרון למצב.
מההסתדרות ומוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה: "מדובר במאבק עקרוני נגד הכנסת עובדי קבלן לרכבת. במקום להציב תנאים מוקדמים ואולטימטומים, עדיף היה ששר התחבורה יישב למשא ומתן ענייני לטובת הרכבת, עובדיה והציבור הרחב".
האישה ש"אין לה כנפיים" משיבה מלחמה
"אני מצטערת, אין לי כנפיים גם אם אני אחראית על הרכבת, לוקח לי זמן להגיע" - זה המשפט שהעלה השבוע את גילה אדרעי לכותרות, ולא בהקשרים חיוביים. אמש בתכניתנו "אולפן שישי" שידרנו ריאיון מיוחד עם אדרעי, שדיברה גם על הקושי שלה להתמודד עם העובדה שתופסים אותה כאישה כוחנית.
"איך חברות כנסת? יותר עדינות ממני? ששופכים מים אחד על השני", היא אומרת בריאיון מתוך אוטובוס העובדים. "זה יותר מכובד? אני לא יודעת איך לענות לך על השאלה. אם אני אהיה חלשה, אז תהיה יותר אמפתיה?".
במהלך דיון שערכה ועדת הכלכלה של הכנסת התלוננה אדרעי על המתקפה נגד ועד העובדים: "אנחנו מכבדים את ההסתדרות ואת כבוד בית המשפט, ופועלים לפי הנהלים. לא התקשרתי לאף עובד ואמרתי לו לא להגיע לעבודה ואני מוכנה לעבור בדיקת פוליגרף על זה", אמרה.
"אמרו לנו שיש הוראה של הנהלת הרכבת לא להוציא את הרכבות בשבוע שעבר כדי ליצור באז תקשורתי נגד הוועד", הוסיפה אדרעי. "אני מבקשת שתדעו שביום רביעי שעבר יצאה רכבת מלוד לראש העין ואז קיבלנו הודעה מהנהג שהמנכ"ל הורה לו לחזור ולא לקחת נוסעים, היינו בשוק. אני לא יכולה להתמודד עם זה. תעזרו לי", זעקה אדרעי.