בעקבות הפרסומים ביומיים האחרונים בנוגע לשינוי לוח החופשות של תלמידי ישראל, החליט שר החינוך להסביר את הצעדים שהוא מתכנן. השר שי פירון כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ההורים בישראל הפכו "לעבדים מודרניים" המחפשים סידור לילדיהם ומנגד הבהיר: "המורים אינם שמרטפים".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"אני מסכים שצריך לבחון את מבנה שנת הלימודים. גם בגלל הפער מהעולם וגם בגלל שהמציאות החברתית השתנתה", כתב פירון, שציין כי אמש התחילו אנשי המשרד במהלך לשינוי לוח החופשות מבלי לפגוע בהסכמי השכר. שר החינוך הוסיף כי זו הפעם הראשונה שבה נשמעו כל נציגי המורים וההורים שהיו מוכנים להשתתף בדיונים וכי הסוגיה תיבחן לעומק באופן שייבא לתוצאות "ארוכות טווח".
פירון הסביר כי המהלך לשינוי מועדי החופשות של תלמידי ישראל צפוי להימשך עוד זמן רב. "שינויי עומק לא נעשים ברגע אחד", כתב. "צריך להמתין, לשוחח, לשנות שפה. חינוך הילדים הוא סוגיה מורכבת הדורשת התייחסות הוליסטית ומקיפה".
"ההורים הפכו לעבדים מודרניים"
בססטוס שהפיץ, קשר השר פירון את סוגיית החופשות לתפקידם של המורים במערכת החינוך, ולעומס שתחתיו הם נתונים: "המורים עובדים קשה. העובדה שלחלק מאתנו קשים ימי החופשה בה עלינו 'להעסיק' ילד או שניים ממחישה עם מה מתמודד המורה: כיתות מגוונות, ילדים עם צרכים מגוונים, מבנים שלא תמיד ראויים". הוא הדגיש כי המפתח לתיקון מערכת החינוך הינו גם בהגברת ההערכה למורים. "הם לא 'שמרטפים'", הצהיר.
פירון התייחס באותה הזדמנות לאופן שבו השתנה עולם התעסוקה והחיים החברתיים במדינת ישראל. "אסור להתחמק משאלות תרבותיות גדולות המסתתרות מאחורי הדיו". הוא התייחס גם לסוגיית "האחריות של ההורים" ולמספר השעות המוגזם להם נדרשים ההורים במדינה. "אנחנו עובדים יותר מדי ומקדישים פחות מידי זמן לילדים, למשפחה", כתב. "אני מרגיש שהיה נכון לקיים דיון על טירוף השעות שבהן אנו עסוקים. אולי הפכנו לעבדים מודרניים שמחפשים "סידור" לילדים".