דרמה בקרב על עבודות הרכבת: שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע הבוקר (שישי) לראש הממשלה נתניהו על התפטרותו בעקבות ההחלטה לבצע את עבודות התשתית במהלך השבת. בליכוד מנסים להוביל לפשרה במסגרתה ליצמן יתפטר מהממשלה, אבל יהדות התורה תישאר בקואליציה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
בעקבות החלטת ליצמן להתפטר נמסר מהליכוד בתגובה כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך מאוד את השר יעקב ליצמן ומקווה שלא יפרוש מהממשלה. ראשי הסיעות הבהירו שאין בכוונתם לפרוש מן הקואליציה, מה שיאפשר לגבש פתרון מיטבי, ששומר גם על השבת וגם על צרכי הציבור לתחבורה בטוחה ורצופה. ראש הממשלה פועל למציאת שביל הזהב שיאפשר את המשך כהונת הממשלה כחזקה ויציבה".
שר העבודה והרווחה חיים כץ הודיע הבוקר על החלטתו לאשר את העבודות שיתבצעו במהלך השבת וכתב: "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש. החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".
זמן קצר לאחר מכן הודיע ליצמן לראש הממשלה כי יגיש מכתב התפטרות ביום ראשון הקרוב. הבוקר נפגש ליצמן שוב עם האדמו"ר מגור, שמתנגד למתווה שהציע שר העבודה והרווחה חיים כץ והתבצר בעמדתו לפיה אם לא יבוטלו העבודות כליל, אז על ליצמן להתפטר.
בתנועת "ישראל חופשית" בירכו על החלטתו של ליצמן להתפטר: "זהו ניצחון של הרוב הישראלי אשר לא מוכן לשלם בגופו ובאיכות חייו למול כפייה דתית דורסנית. הציבור הוכיח שהוא יודע למחות. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תאפשר חיים מאוזנים בהם יש חופש דת, וחופש מדת. עם זאת, יש לנו חשש שמדובר בבלוף מכיוון שיהדות התורה נשארת בקואליציה ולכן נמשיך לעקוב מקרוב - האם יש כאן מהלך אמיתי".
אתמול, במהלך השיחות בין ראש הממשלה נתניהו, שר העבודה והרווחה כץ ושר הבריאות ליצמן, הציג השר כץ בפני ליצמן את המתווה שגיבש ופורסם לראשונה במהדורה המרכזית, לפיו העבודות שתוכננו לשבת יצומצמו - ורק העבודות שיוגדרו כ"פיקוח נפש" יתבצעו.
עם זאת, גם את המתווה הזה סירב האדמו"ר מגור לקבל. שר העבודה והרווחה חיים כץ - שמעניק את אשרות העבודה בשבת - סיכם עם הרכבת על הפחתת 12 העבודות הגדולות שביקשה רכבת ישראל לבצע בסוף השבוע.
ליצמן האמין שהשר כץ וראש הממשלה אכן עושים הכל לפתור את המשבר - אך טענותיו הן כלפי הרכבת, שעל פי ראייתו "מנפחת" את המשבר. העבודות שאמורות להתבצע בסוף השבוע במערכת האיתות של הרכבת צפויות להימשך 24 שעות, ומצריכות השבתה כוללת של כל פעילות הרכבת.
מבחינת רכבת ישראל אי אפשר לדחות את העבודות: לדברי גורמים ברכבת, אם בכל זאת יחליטו לדחות את העבודות, הפעם הבאה בה ניתן יהיה לבצע אותן היא רק בעוד חודשיים. לדברי הגורמים דחייה כזאת תגרור עיכוב משמעותי של לפחות ארבעה חודשים בפתיחת הקו לירושלים - פרוייקט הדגל של רכבת ישראל, שאמור להיפתח בחודש מרס הקרוב. כמו כן ייגרם עיכוב לפרויקט המסילה ברעננה ופרויקט החשמול.