מי אשם בעלייה הדרסטית במספר ההרוגים? האם אלו הנהגים, או הממשלה שלא עושה מספיק? סקר שערכו עבור "פגוש את העיתונות" ד"ר מינה צמח ומנו גבע ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף Ipanel מצא ביקורת רבה כלפי שר התחבורה ישראל כץ - וגם כלפי המשטרה.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
לשאלה "איזה ציון אתם נותנים לשר התחבורה ישראל כץ" 16% אמרו שתפקודו גרוע, 37% העניקו לו ציון לא טוב, 35% אמרו שתפקודו טוב ורק 3% בחרו להגדיר את תפקודו "מצוין". 9% לא ידעו או סירבו לענות.
האם לדעת הציבור השר כץ עושה מספיק כדי להילחם בתאונות הדרכים? רק 4% סבורים כך. 43% אמרו שהוא עושה הרבה אך לא מספיק, 40% השיבו שהוא לא עושה מספיק ו-13% סירבו לענות.
ומה לגבי המשטרה? רק 7% אמרו שהאכיפה מספקת, 37% אמרו שהמשטרה לא עושה מספיק, 51% אמרו שהמשטרה כלל לא אוכפת במידה הראויה ו-6% סירבו לענות. הסקר נערך בקרב 506 משיבים, שמייצגים את האוכלוסיה הבוגרת בישראל.
מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר הגיבה באולפן לסקר ואמרה כי "נושא הבטיחות בדרכים הוא במרכז העשייה של המשרד, וניגשים אליו בחרדת קודש. בתחום התשתית אנחנו משקיעים מאות מיליונים בטיפול במוקדי סיכון, בחברה הערבית בכבישים המסוכנים ועוד. אנחנו משקיעים מיליארדים מכספי הציבור לבטיחות בדרכים".
טרנר הוסיפה כי כל מוקדי הסיכון שמיפתה תנועת "אור ירוק" טופלו או נמצאים בטיפול: "אנחנו עושים הכול שהרשת תהיה בטוחה. אנחנו ראשונים בתקינה האירופית בבטיחות ברכב. אני תוהה איפה אנחנו יכולים לעשות יותר".
מלכה חכם, ששכלה את שני בניה בציר המוות ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, השיבה לה: "למשרד התחבורה יש את התקציב הגדול ביותר אחרי משרד הביטחון והם לא משקיעים בתשתיות, אתם עשורים בשלטון - שום דבר לא משתנה. הלוואי שמשהו ישתנה".