דוגמנית העל בר רפאלי הגיעה היום לביקור נדיר בבית המשפט, זאת במסגרת התביעה שהגישה נגד חברת "סאני", יבואנית הטלפונים של סמסונג בישראל, שבשליטת אילן בן דב.
במארס 2009 הגישה רפאלי תביעה בהיקף 4.4 מיליון שקל נגד חברת סאני תקשורת, בטענה להפרת החוזה אתה בקשר לסרטון פרסומת שצולם ב-2006. רפאלי טענה כי סאני עשתה שימוש בדמותה ובצילומיה שלא למטרת החוזה שנחתם בין הצדדים, כאשר העבירה בשידור חי את צילומי הפרסומת בלי ידיעתה באתר "תפוז", "מבלי שעברו עריכה כלשהי כדי לשמור על צניעותה ולמנוע פגיעה בכבודה".
במסגרת עדותה נדרשה רפאלי להסביר מדוע לקח לה חודש שלם להתלונן על השידור החי באתר תפוז ועל הקרנת סרט על הקמפיין, במיוחד משום שעורך דינה פנה לסאני קודם בבקשה לראות את תמונות הקמפיין טרם שידורם. הדוגמנית הסבירה: "כשהבנתי איך רימו אותי ושיקרו לי, עשו דברים מאחורי גבי וניצלו אותי, פחדתי איך יצא הקמפיין ולכן דבר ראשון ביקשנו לראות את התמונות לפני שהן מתפרסמות".
"נתקלנו באנשים רמאים ונוכלים", אמרה רפאלי בדבריה על ראשי החברה. רפאלי הסבירה שהמוניטין שלה חשובים לה ושהיא אמנם מתפרנסת מהשם שלה, אך: "זה לא רק עניין של כסף, מוניטין זה עניין שלא תמיד נבנה על כסף. אני עושה גם דברים בחינם כדי לבנות את השם שלי. זה שאנחנו מדברים כאן על ביזנס לא קשור רק לכסף אלא גם לתדמית שלי".
"לידוען יש אורך חיים מוקצב"
"תפקידה של בר רפאלי להיחשף בכל מקום ולהתפרסם כמה שיותר, ומצד שני למכור את הנחשקות שלה לקמפיינים. ככל שתתפרסם יותר - ערכה יעלה, וככל שתעשה יותר שימוש מסחרי בדמותה לקמפיינים אז ערכה ירד", כך העיד הבוקר יגאל בר און, מנכ"ל איגוד הפרסום, במסגרת הדיון בתביעתה של הדוגמנית.
בתביעה נטען כי הפרסומת שודרה גם בקולנוע בניגוד לחוזה, וכי נעשה ניסיון לצלם תוכן של הודעות טקסט שנשלחו אליה. עוד טוענת רפאלי, כי בחוזה נקבע מפורשות כי על סאני חל איסור לעשות שימוש בשמו של בן-זוגה דאז, השחקן ליאונרדו דיקפריו, ואולם סאני פרסמה בראש חוצות כי סרט הפרסומת הוא עם דיקפריו וכי באחת הסצנות היא מקבלת שיחת טלפון ממנו.
במסגרת בירור התביעה הגישה רפאלי חוות דעת מטעם בר און, במסגרתה הוא קבע כי שווי החשיפה של רפאלי ללא הסכמתה ב"תפוז" ובשאר הפורומים נע בין 1.8 מיליון ל-3 מיליון שקלים. כאשר נשאל בחקירתו מדוע כתב בחוות דעתו כי בעקבות השידור החי נגרמה לרפאלי חשיפת יתר, השיב כי "חשיפת יתר שוחקת את המותג, במקרה הזה את בר רפאלי, ולכן כל ידוען מנהל את החשיפה שלו בהתאם".
לדברי העד המומחה, "ידוען - יש לו אורך חיים מוקצב שבו הוא יכול לפרוע את היותו סלב בכסף. יום אחד זה נגמר והוא מפסיק להיות סלב. כשהוא חושף את עצמו בראיונות שונים, תמונות וכדומה הוא הופך להיות דמות נחשקת, ואת זה הוא פורע במכירת קמפיינים. ככל שימכור את עצמו ליותר קמפיינים ערכו ירד. אם ישתמשו בדמות שלו מעבר למה שתכנן ורצה, אז נשחקת הדמות שלו".
מוקדם יותר הבוקר העידה בדיון גם אמה של דוגמנית העל, ציפי רפאלי, שאמרה מעל הדוכן כי למרות שאינה רגילה להקליט שיחות עם שותפים עסקיים, היא הקליטה שתי שיחות עם גורמים הקשורים לחוזה שנעשה בין רפאלי לסאני."הבנתי שיש לי עסק עם אנשים לא מהימנים ולא אמינים שהונו אותנו לאורך כל הצילומים", אמרה והוסיפה כי לא ידעה שסרטון של בתה עומד לעלות גם ברשת ובערוץ הבידור.