כתב אישום חמור הוגש הבוקר נגד מי שעומד לטענת המשטרה בראש כת בירושלים, ומואשם בהתעללות חמורה ובניצול של שש נשותיו ועשרות ילדיהן. לבית המשפט הגיעו בניו של החשוד שהתעקשו: "הדברים האלו לא היו ולא נבראו".
"אין שום סיבה בעולם שיהיה חומר ראיות על דברים שלא היו", טוען היום אחד מבניו שליווה אותו לבית המשפט. "אני לא בא להגיד שאנחנו מלאכים. אנחנו בני אדם, זה נכון. אבל הדברים האלו לא היו ולא נבראו, פשוט לא היו ולא נבראו".
בנו של הנאשם הוסיף: "ישנם אנשים שאני בטוח שהתיק חקירה עליהם מתבסס, בפרט אחת, שאני יודע שככה פורסם, שלא כל כך הסתדרו איתנו. ומתוך קנאה ומתוך טינה הלכו ועשו את מה שעשו".
"אנחנו טיפה שונים מהנורמה הציבורית הישראלית", מסביר הבן ומוסיף: "אבל אנחנו משפחה רגילה לחלוטין, מאושרת, חיה ברמת חיים מאוד טובה. כל מי שמכיר אותנו, כל מי שבקרב שלנו יודע את זה, והוא מודע לזה. הילדים מקבלים יחס חם ואוהב. אנחנו משפחה מאוד חמה ואוהבת".
"א' היתה עדה להתעללויות מיניות בבית"
עו"ד עמי סביר, פרקליטה של א' שלקחה חלק בחשיפת הכת אמר בתגובה לדברים, כי מרשתו היתה נתונה להתעללויות פיזיות. בנוסף הוא חושף כי חוותה והיתה עדה לשלל התעללויות מיניות של בני הבית, וכי הדברים הללו מתועדים היטב. "אני ממש המום ומזועזע. היא חרדה מתוצאה של אותו תהליך שליטה מחשבתית של מנהיג הכת", טען סביר.
הבוקר פורסמה ב"ידיעות אחרונות" עדותה של ה', צעירה בת ה-20, אחת נשותיו של מנהיג הכת. ה' הגיעה לפני שלושה חודשים למרכז לנפגעי כתות ושם סיפרה את שעברה. בכך הביאה למעשה לחשיפת הפרשה ולמעצרו של החשוד המרכזי ד'.
"הכול התחיל לפני שנתיים, כשהייתי בת 18", מספרת הצעירה בעדותה. "הייתי מבולבלת, היו לי הרבה שאלות על החיים ולא היה מי שייתן לי תשובות. באחד הימים נפגשתי עם חסידת ברסלב, שמאוחר יותר התברר שהיא אחת מנשותיו של ד'. היא דיברה איתי על ברסלב ועל האמונה ובשלב מסוים התחילה לדבר איתי על החיים שלה בבית שלו", היא מוסיפה.
ה' קיבלה את הזמנתה של חסידת ברסלב והגיע לבקר בבית החשוד. "הגעתי והוקסמתי. הייתה שם אווירה של משפחה: בית חם, קידוש ושבת. הייתה שם השלמות שחיפשתי", מספרת ה'. "לאט לאט נשאבתי לתוך המקום הזה, ואחרי כמה ביקורים נפגשתי עם ד', הוקסמתי ממנו. הוא ענה לי על כל השאלות, היה לו כושר שכנוע מדהים", מתארת ה' את מי שחשוד כעת בהתעללות פיזית ונפשית בשבע נשים ו-15 ילדים בכת. "לא שמתי לב לדברים הקטנים שהתרחשו מסביב", מוסיפה ה', "ובשלב מסוים עברתי לגור האחד הבתים שלו. הייתי מאושרת".
הנשים היו עוברות משפט שדה, הילדים צפו בכל
ה' מתארת בעדותה את האופן בו נהג ד' בנשים: "חיי היום יום התנהלו בבית ברוח היהדות. הרבה מושגים נלקחו מעולם היהדות ופורשו על ידי ד'. אחד המושגים היה 'דינים', שזה למעשה משפטים. הוא הפך את המשפט הזה למשפט שדה. הוא היה יושב וחוקר את הנשים על מעשיהן, כל אחת הייתה חייבת לספר על המחשבות שלה ועל המחשבות המיניות שלה. הוא דרש לדעת הכול. המשפט נערך שעות ולפעמים ימים".
היא מוסיפה: "בהתחלה זה היה מלווה בצעקות ובהשפלות אבל לאט לאט זה הפך לאלים. ד' היה דורש מהנשים להתפשט ומכה אותן ליד הנשים האחרות. בחלק מהמקרים הוא היה מורה לאישה להכות אישה אחרת ולא פעם היה שימוש בשוקרים חשמליים ובמוטות עץ. לפעמים הוא היה לוקח את אחת הנשים ושוכב איתה בניגוד להסכמתה. לפעמים היה שוכב עם שתיים ושלוש נשים ביחד. הייתי עדה להתעללויות פיזיות ונפשיות, הפקרות מינית של נשים ונערות ומקרים קשים של מכות".
על הילדים מספרת ה' כי "הם היו חשופים להכל. ראו ושמעו מה קורה ולפעמים הוא היה מעניש את האימהות שלהן לעיניהן". לדברי ה', לא היו הילדים במסגרת חינוכית ונשלחו לקבץ נדבות ברחוב. "אם הם לא היו מתנהגים יפה, ד' היה מעניש אותם באכזריות , מרביץ להם ומגלח להם את שערם".
ה' מספרת כי ההבנה שמשהו אינו כשורה הגיעה ככל שנחשפה למעשי האלימות הקשים, וכאשר העירה לד' - "הוא השתולל עלי, צעק והחל להכות אותי. שנתיים אחרי שהגעתי לבית, החלטתי סופית שאני עוזבת ולא חוזרת". באמצעות מידע באינטרנט למדה ה' על מצבה: "קראתי שוב ושוב את החומר ואת הסימנים לזיהוי כת והבנתי שחייתי בכת. הבנתי שחייתי בשקר"