מחמוד ספורי, ערבי-ישראלי תושב יפו שבסך הכל ביקש לאכול במסעדת ה-"סוהו" שבראשון לציון, טוען כי נדחה בגלל מוצאו. לדבריו, בכל הפעמים שבהן התקשר וביקש להזמין מקום בשמו האמיתי - נדחה בטענה כי "תוכנת ההזמנות תקועה". מאידך, הוא טען שכשהזדהה בשם יהודי בפער של מספר דקות משיחת הטלפון הראשונה - הזמנתו התקבלה, כך לדבריו. בהקלטה שהעביר ניתן לשמוע את השיחות.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"אני ואשתי הגענו למצב שאנחנו כבר לא יכולים לשמור את זה בבטן", סיפר ספורי בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "הפעם הראשונה שבה נתקלנו במקרה הייתה לפני כחצי שנה", אמר. "התקשרנו כדי להזמין מקום במסעדה והזדהינו בשמותינו האמיתיים. אז טענו שם, כי 'תוכנת ההזמנות תקועה' ושכדאי שנתקשר מאוחר יותר. כמה דקות מאוחר יותר - התקשרנו שוב. הפעם, בשמות יהודיים בדויים, והפלא ופלא - הזמנתנו התקבלה".
לבסוף החליטו מחמוד ואשתו סמא להגיע למסעדה בשמות הבדויים וקבלו באזני המלצרית ששירתה אותם על שאירע. "היא התנצלה וביקשה לפצות אותנו בקינוח". אך בזאת לא תמה הפרשה. לפני כמה חודשים, כך מדבריו של ספורי - ניסו שוב את מזלם במסעדה. "המארחת אישרה את פרטי ההזמנה, אך אז שאלה לשם אשתי, שהשיבה לה 'סמא' - שמשמעותו 'שמיים' בערבית", ציין. "באותו הרגע - 'נתקעה התוכנה'", אמר מחמוד.
"מזועזע שדבר כזה קורה במסעדה בישראל"
אך ספורי ואשתו לא אמרו נואש. הם התקשרו למסעדה בשלישית, אך הפעם - הקליטו את השיחות. "הזמנתי מקום בשם 'תמיר' - והזמנתי התקבלה. לאחר מכן אשתי התקשרה והזדהתה בשמה המקורי, והתוכנה שוב 'הייתה תקועה'", סיפר. מתברר, כי בני הזוג ביצעו את סבב השיחות כמה פעמים, ובכל פעם, כך על פי טענתם - זכו לאותה התשובה.
בהקלטה שהעבירו השניים, הגבר הזדהה בשם ווליד וביקש להזמין מקום ליום ראשון בשעה 21:00 בערב לזוג, אך התבשר על ידי אחת עובדות המקום כי אין מקום: "אולי תבדוק מאוחר יותר", אמרה לו. דקות ספורות לאחר מכן, לטענת השניים, התקשרה למסעדה האישה והזדהתה בשם מיכל. היא ביקשה להזמין מקום לשני אנשים באותו יום ובאותה שעה - אז לא הייתה בעיה והוזמן לה השולחן.
"אני מזועזע שדבר כזה קורה במסעדה בישראל", אמר ספורי בעצב והוסיף: "בייחוד בבית עסק הנחשב לאיכותי".
ממסעדת ה"סוהו" נמסר בתגובה ל"ידיעות אחרונות": "מסעדת הסוהו היא אחת המסעדות העסוקות בארץ. מאות לקוחות מתקשרים מדי יום כדי להזמין מקום, והמסעדה מעסיקה שש טלפניות כדי לענות על הביקוש. לא אחת קורה שלקוח ייענה בשלילה עקב חוסר מקום, וכמה דקות לאחר מכן יבוטל שולחן שהוזמן ועל כן לקוח אחר ייענה בחיוב. לצערנו לעתים תוכנת הזמנת המקומות קורסת תחת העומס, ולעתים הלקוח מועבר לעמדת המארחת שעובדת על מערכת שונה. גם במקרה הנ"ל ההזמנה הועברה לבסוף לעמדת המארחת והמקום הוזמן".
עוד צוין כי "מר וגב' ספורי הם לקוחות קבועים של המסעדה, ולראיה מתועדות לפחות ארבע הזמנות בחודשים האחרונים של שם הגברת סמא ספורי, וכן הזמנות נוספות על שם חבריהם, שבוצעו ללא כל בעיה. סוהו דוגלת בשוויון מלא, ללא משוא פנים ללא קשר לדת, צבע ומין".