חוקרי המשטרה ממשיכים לחקור מה גרם לאוטובוס הנוסעים להתנגש במשאית הזבל בכביש 6 בתאונה הקטלנית, שהובילה למותם של ארבעה בני אדם. יהודה גוטרמן, קצין הבטיחות בחברת המשאיות, שבבעלותה משאית הזבל, טוען כי נהג האוטובוס הוא האשם בתאונה. "הנהג יכל למנוע את התאונה", טען גוטרמן, "לא הגיוני שלא הבחין במשאית הגדולה".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי משאית הזבל חנתה בשולי הדרך, כשני קילומטרים מצפון למחלף שורק. נהג המשאית טען כי עצר את המשאית, לה חוברו שתי מיכליות שהכילו 14 טון זבל - בשל תקלה טכנית במנוע. לדברי הנהג, לאחר שהתגלתה התקלה הוא הדליק את אורות המצוקה ולאחר מכן יצא להציב שלט אזהרה.
"הוא הלך לשים את משולש האזהרה מאחורי המשאית", סיפר קצין הבטיחות, "לאחר שהתקדם עשרה מטרים הוא ראה את האוטובוס כמעט דורס אותו ופוגע במשאית. אני מאמין שנהג האוטובוס יכול היה למנוע את התאונה הזו. הראות הייתה טובה והכביש היה פתוח. משאית זה דבר גדול. הוא לא היה ערני. גם אם המשאית בלטה, האוטובוס יכול היה לעקוף אותה".
גוטרמן הוסיף כי מדובר בנהג ותיק. "הוא עובד הרבה זמן בעבודה הזו ואין לו שום היסטוריה בעייתית. לא היינו מקבלים אותו לעבודה אם הייתה לו היסטוריה בעייתית. הוא לא היה מעורב בתאונות".
"פתאום הרגשתי חבטה"
נהג המשאית סיפר כי הרגיש כמו בסרט אימה. הנהג, שנראה נסער מאוד, אמר לחדשות 2 כי עצר בצד הדרך בעקבות תקלה בכלי הרכב. "התחמם לי המנוע, עמדתי ממש בצד בשוליים והפעלתי את ווינקרים ואת המשולש", שחזר הנהג.
הוא סיפר כי היה מחוץ למשאית ואז חזר פנימה והתאונה אירעה. "אם הייתי מקדים בשלוש שניות הוא היה פוגע בי", אמר. "עליתי לקבינה רק התיישבתי ואז הרגשתי חבטה".
לטענתו, נהג האוטובוס עקף כלי רכב בלי לראות שהמשאית נמצאת בשוליים. "נתקעתי ופתאום הרגשתי חבטה, הוא הפך את העגלה מאחורה שיש בה 14 טון אשפה", הוסיף הנהג. "אני כולי רועד, לא ידעתי למי התקשר. התקשרתי למנהל שלי ואמרתי לו תזעיק מד"א ומשטרה".