הסכסוך בין הנהלת הרכבת ליו"ר הוועד לשעבר גילה אדרעי עולה שלב: אחרי שהורחקה ממתחם של הרכבת בתחילת השבוע, הוחלט למנוע את כניסתה של אדרעי לכל המתחמים התפעוליים. היא מצדה ניסתה להיכנס הבוקר למתחם הרכבת חיפה מרכז, ונחלה כישלון חרוץ - לאחר שהמאבטחים במקום אסרו את כניסתה.
התקרית תועדה במצלמות, במהלכה אמר המאבטח לאדרעי כי ישנה הנחייה חדשה שתקפה לה ולכל אנשי הוועד, לפיה קיים איסור כניסה לכל מתחם השייך לרכבת. "לפני שהגיעה למתחם חיפה מרכז, אדרעי ניסתה להיכנס למתחם סמוך שבו נמצא המשרד שלה", סיפרה הדוברת של אדרעי בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "רק אחרי דין ודברים ודקות ארוכות נתנו לה להיכנס. מדובר במשרד שלה כעובדת רכבת ולא מתוקף תפקידה הקודם בוועד", הבהירה הדוברת.
במקום לעבוד - אוספת עובדים במתחמי הרכבת
במסגרת המאבק של אדרעי, בכוונתה לפנות לבית הדין לעבודה, שיכיר בארגון "כוח לעובדים" כארגון שמייצג את עובדי הרכבת במקום ההסתדרות, וכתוצאה מכך יאשר חברי הוועד הנוכחי כזה שמייצג את העובדים.
בהנהלת הרכבת מסבירים היום שההחלטה נובעת מפעילותה של אדרעי, שלמרות שהושעתה מתפקיד יו"ר הוועד, ממשיכה לכנס אסיפות עובדים. "אנו לא מאפשרים לה להיכנס למתחמים כיוון שבזמן כניסתה היא עסוקה באסיפות עובדים, מונעת מאנשים לעבוד ופוגעת בתפקודה של הרכבת ובמשתמשי הרכבת הרבים - במקום לעבוד". לטענת ההנהלה, לא מדובר בהנחייה גורפת, אלא הוראה שתקפה לכל אנשי הוועד שעסוקים באסיפות ופוגעים בעבודת הרכבת.
מדובר בתקרית שנייה השבוע, לאחר שביום שני אירעה תקרית מביכה נוספת בתחנת רכבת אחרת בחיפה. לטענת אדרעי, כשהגיעה לתחנת הרכבת, השומרים הרחיקו אותה מהמקום בטענה שיש איסור להכניסה לכל מתחמי הרכבת.
גם במקרה זה בהנהלת הרכבת הסבירו שלא מדובר בהוראה גורפת לכל מתקני הרכבת, אלא תוצאה של סיום תפקידה כיו"ר ועד העובדים. לטענתם, אדרעי הגיעה למתחם הרכבת ושיבשה את העבודה לאחר שניסתה לכנס אסיפת עובדים, למרות איסור מפורש שהוטל עליה עם סיום תפקידה בוועד.
בהסתדרות הודיעו בתגובה שהם מינו ועד פעולה חדש וזמני, ומבהירים כי כעת אין לוועד מטעם ארגון "כח לעובדים" שום סמכות משפטית. הוועד החדש שמינתה ההסתדרות יפעל למען עובדי הרכבת, מול ההנהלה והממשלה - עד לעריכת בחירות חדשות. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הוסיף: "יש לזכור שבמצב המשפטי כרגע, גילה אדרעי וחבריה, במיוחד לנוכח העובדה שביטלה את ההליכים בבית הדין האזורי, הם בסך הכל עובדים מן המניין ברכבת, וללא שום סמכות של ועד עובדים".