מחר יוצאת לדרך הרפורמה בתחבורה הציבורית, אולם ציבור הנוסעים זועם על השינויים הצפויים, והמחאה נגד הרפורמה מתגברת. ברשתות חברתיות קוראים הגולשים: "משרד התחבורה החליט להקשות על האזרח הקטן".
קווי האוטובוס החדשים: כל השינויים
הרפורמה בתחבורה הציבורית תחל בסוף השבוע, לאחר 10 שנות תיכנון והשקעה כספית של 200 מיליון שקלים. מבדיקה קצרה עולה כי לא פחות מ-24% מציבור הנוסעים יאלצו להחליף קווים כדי להגיע ממקום למקום, ורבים מתושבי גוש דן כלל לא מכירים את השינויים הצפויים.
בעקבות השינויים בקווי האוטובוס באזור גוש דן והתייקרות מחיר הנסיעה, טוענים נוסעים רבים כי הם אינם מתכוונים לעבור על כך בשתיקה. מאות בני אדם חתמו ברשת על עצומה נגד הרפורמה, והם מעוניינים להביא לשינוי - בדיוק כמו במחאת הקוטג'.
"למה הקשיש שמתקשה ללכת, עליו לרדת ולעלות-לרדת ולעלות כל פעם על קו אחר עד להגעתו ליעד שהיום עושה זאת בקו אחד?", שואלים בזעם הגולשים ומזהירים: "מיום שישי יהיה יקר יותר להיות תושב תל אביב!".
בעקבות המחאה: קו 45 לא יבוטל
בינתיים, ציבור הנוסעים רושם ניצחון ראשון הלילה, לאחר שמשרד התחבורה חזר בו והחליט שלא לבטל את קו 45, זאת בעקבות מחאת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב, בר אילן וסמינר הקיבוצים. הסטודנטים ועיריית תל אביב שפתחו בקמפיין נגד ביטול הקו המדובר הצליחו להרוויח מעט זמן, והוחלט שבינתיים הקו ימשיך לפעול כסדרו.
גם בבית החולים "שיבא" תל השומר מוחים על השינוי המתוכנן בקווים. הנהלת בית החולים פנתה למשרד התחבורה ואמרה כי הרפורמה תהווה פגיעה קשה בציבור החולים והעובדים במקום, וכי האנשים שייפגעו ממנה יהיו קשישים ומעוטי יכולת.