בזמן שוועד עובדי הרכבת תוקף בחריפות את ההנהלה, נחשפים פרטים על התנהלות לא תקינה ומאוד בזבזנית, בלשון המעטה, של עובדי הרכבת - על חשבון הציבור.
על פי נתונים שהגיעו לחדשות 2, עובדי הרכבת לא מדוממים את המנועים של הקטרים אחרי המשמרות בעבודה. הקטרים הללו פועלים לאורך כמעט שבוע שלם, ללא הפסקה.
הסיבה לכך היא ניסיון לחסוך שעות עבודה. להתניע קטר לוקח משהו כמו שעה, בעוד שהעובדים לא מעוניינים להגיע מוקדם למשמרת. העלות של ההפעלה הרצופה לציבור בישראל, מגיעה ללא פחות מ-40 מיליון שקלים בשנה, בגלל דלק, בלאי והוצאות נלוות נוספות.
עלות המוניות האישיות - 16 מיליון שקלים
בנוסף, חלק מהעובדים מפוזרים בסוף המשמרת במוניות אישיות לבתיהם. ההנהלה דרשה מהם לאחד את המוניות כדי לצמצם עלויות, אך העובדים לא הסכימו וטענו שיש להם הסדר קיבוצי שמאפשר להם לנסוע במוניות אישיות. העלות של המוניות הללו - 16 מיליון שקלים בשנה.
והנה נתון נוסף: נהגי רכבות של מטענים מהצפון לא יכולים להגיע דרומה בגלל הסדר בוועדי העובדים, ונהגים מהדרום לא יכולים להגיע צפונה. לכן הפתרון הוא להחליף נהגים באמצע הדרך, מה שמבזבז הרבה מאוד שעות עבודה.
ועד עובדי הרכבת מסר בתגובה כי הם הסכימו לאחד מוניות אישיות כשהדבר אפשרי, וכי החלפת נהגים באמצע הדרך נובעת מבעיות בטיחותיות. לגבי כיבוי הקטרים והמנועים, אומרים בוועד כי הם לא רוצים לבזבז שעות נהיגה של נהגים ולהגיע יותר מוקדם, לכן הוקמו כמה צוותים שזה תפקידם - לכבות ולהדליק את המנועים. מההנהלה נמסר שהצוות הוקם מכיוון שלא הצליחו להגיע בהידברות לפשרה עם העובדים.
בוטלה השעיית החשודים בתקיפת המנכ"ל
הערב החליט הדירקטוריון לבטל את השעיית העובדים שתקפו את המנכ"ל, אולם עם זאת יימשכו נגדם ההליכים המשמעתיים. מוקדם יותר נחשף התיעוד בו נראים כמה מחברי ועד רכבת ישראל תוקפים ביום ראשון בלילה את מנכ"ל הרכבת בועז צפריר. צפריר, שהגיע למתחם הרכבת בלוד לפגישה עם כמה מחברי הוועד, הופתע למצוא עצמו במוקד הסערה האלימה. כמה מהנוכחים במקום חסמו את דרכו ודחפו אותו באלימות.
חברי הוועד טענו תחילה כי מדבר בעלילה ובניסיון למנוע את זכותם להתאגד, אך הסרטון מקשה עליהם לדבוק בגירסה זו.