כולנו מכירים את צפיפות יום ראשון ברכבת ישראל: לנוסעים הקבועים בכל ימות השבוע, מצטרפים בבוקר יום ראשון מאות חיילים שחוזרים לבסיסיהם. אותם חיילים פוקדים את תחנות הרכבת יחד עם תיקים ענקיים, שממלאים את הקרונות עד אפס מקום.
למרות המחזה הקבוע, הבוקר נרשם שיא חדש של צפיפות בתחנת הרכבת באשדוד לאחר שהרכבת שהייתה אמורה לצאת בשעה 8:20 בבוקר מתחנת אשקלון לכיוון תל אביב בוטלה. המוני הנוסעים שהמתינו שבעת הבוקר המוקדמת על הרציף, נאלצו להידחס יחד עם הנוסעים שהמתינו לרכבת הבאה שהגיעה לרציף בשעה 8:38.
"עמדתי במשך 45 דקות במהלך הנסיעה בלי יכולת לזוז", אמרה נוסעת שעלתה לרכבת בתחנת אשדוד, תחנה אחת בלבד אחרי התחנה הראשונה בקו הרכבת. "היו אנשים שביקשו לרדת בתחנות שלהם ולא יכלו בשל העומס" ציינה הנוסעת והוסיפה: "זו לא הפעם הראשונה שקורים מקרים כאלה, אך עומס כזה חריג אף פעם לא ראיתי".
"תקלה תפעולית גרמה לביטול אחת הרכבות"
מ"רכבת ישראל" נמסר בתגובה כי החברה "מתפתחת באופן מסיבי וכל העת נסללים קווים חדשים. מדי יום מסיעה רכבת ישראל כ-340 רכבות וכ-36 מיליון נוסעים בשנה. בשעות העומס, בהם קיים ביקוש גבוה של נוסעים, רכבת ישראל מפעילה את כל הציוד הנייד הזמין העומד לרשותה ופועלת בתפוסה מלאה.
"בפעילות אינטנסיבית שכזו לעיתים מתרחשות תקלות תפעוליות, אשר מאלצות ביטול רכבת והעברת הנוסעים למערך רכבת אחר, כפי שקרה הבוקר. מלבד זאת, קיימים עומסים חריגים ביום ראשון אשר נובעים מביקושים גבוהים של חיילים. בנושא זה, פועלת רכבת ישראל מול משרד הביטחון בנושא למציאת פתרון הולם, שיוכל לאפשר לנוסעי הרכבת נסיעה נוחה ובה בעת לאפשר לחיילים להגיע ליעדם.
"רכבת ישראל פועלת רבות על מנת לספק לנוסעיה את השירות הטוב ביותר ולצמצם מקרים דומים והיא מתנצלת בפני הנוסעים על עוגמת הנפש".