בתחילת שנות ה-70 היה ניסיון לקיים מרוץ מכוניות פורמולה 2 שיביא תיירים מהעולם כולו. בנובמבר 1970 הכל היה מוכן באשקלון אך שעה אחרי פתיחת המרוץ, הקהל פרץ פנימה למסלול והמרוץ בוטל. בשנות ה-80 התקיימו מרוצי ראלי בדרום באשקלון ובאר שבע, אך גם זה לא המריא.
מאז התקיימו עוד מרוצים אבל תמיד בחשש כבד שפתאום שיבוא מישהו שיאמר שאסור. בשנת 2005 הגיחה תקווה חדשה כשהכנסת חוקקה חוק מיוחד שמאפשר חוק מוטורי. כעת, בתום שש שנים של בירוקרטיה נדמה שזה עומד לקרות ובעוד כשבוע צפויה להתרחש באילת היסטוריה - מרוץ פורמולה ראשון בישראל.
בועז מאירי, יוזם מרוץ פורמולה באילת, מתאר את התחושות: "זה יותר מלעשות היסטוריה, אני עם דמעות בעיניים. זה שלב ששמים יד על הראש ואומרים 'ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם שהחיינו והגיענו וקיימנו לזמן הזה'". מגרש החנייה בנמל אילת, שעד לא מזמן אפסן מכוניות מזדה חדשות, אמור להפוך פתאום למסלול מרוצים. "בצד הזה של הים יהיו פה מלא גדרות ושלטים, על הגדר יהיו טריבונות ארבעה מטר כלפי מעלה שם ישב הקהל. יהיה פה מקום שייראה כמו חו"ל, יהיה פה רעש, יהיה פה עשן, תהיה פה עוצמה. יהיה חבל על הזמן, אנשים לא ישבו פה על הכסא", מתרגש מאירי.
ואחרי ציפייה ארוכה הן הגיעו - שמונה מכוניות מרוץ של "פורמולה רנו" הורדו ממשאיות גדולות שנכנסו לשטח הנמל. סבסטיאן בולה מנהל בית ספר לנהיגה בצרפת הסביר על המכוניות המרשימות: "במכונית יש טכנולוגיה של פורמולה 1, 200 כוחות סוס ויכולת להגיע למהירות של 250 קמ"ש".
נהגים מגיל 16 ועד 50 כולל נשים ביקרו בבית הספר שלו בצרפת לפני חודש והם הנהגים שיתחרו במרוץ באילת. "בצרפת יש יותר ממאתיים מרוצים בשבוע, אבל כשאני מגיע לכאן כולם מתייחסים אלי כמו עב"מ", מתאר סבסטיאן את ההתלהבות המוגזמת בישראל. "מבחינתי זה כאילו אתם הולכים על הירח", הוסיף.
אחרי שביצענו את נסיעת המבחן הראשונה של מכונית פורמולה בישראל, כל שנותר כעת זה רק לספור לאחור ולחכות ליריית הזינוק.