שבוע אחר תאונת הרכבת בבית יהושוע - שוב תאונה על הפסים: מכונית פרטית ניסתה לחצות את הפסים במפגש המסילות סמוך לבאר יעקב. נהג הקטר הבחין במכונית באיחור והתנגש בה בעוצמה - למרבה המזל, נהג המכונית הספיק להימלט לפני ההתנגשות.
רוצים לקבל עדכון ברגע שתהיה התקדמות בחקירת התאונה? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
מדוברות רכבת ישראל נמסר כי "מדובר ברכב פרטי שנתקע על הפסים". עדיין לא ברור האם מדובר במקום אסור לחצייה. "לאחר ההתנגשות נהג הקטר בלם, וכשהבחין שאיש מנוסעי הרכבת לא נפגע - כמו גם נהג המכונית - המשיך בנסיעה, לכן אי עיכובים בתנועת הרכבות".
כוחות משטרה עושים את דרכם למקום במטרה לתחקר את נהג הרכב, אולם מבדיקה ראשונית נראה שלא מדובר בניסיון לפגוע במהלך הנסיעה התקין. "מדובר בתאונה קלה מאוד, הרכב נפגע בחלקו האחורי לאחר שחצה במקום מותר לחציית המסילה", סיפר לחדשות 2 באינטרנט פקד יוחאי נהרי. "ככל הנראה מדובר בתקלה טכנית או טעות, למזלנו זה נגמר כך".
כאמור, מדובר באירוע שני בתוך שבוע. ביום רביעי האחרון, אירעה תאונה בין רכבת לרכב פרטי, סמוך לתחנת בית יהושע. אחת מנוסעי הרכבת נפגעה באורח קל לאחר שהרכבת שנסעה מנתב"ג התנגשה ברכב גנוב שנתקע על המסילה. כוחות כיבוי שהגיעו למקום פעלו לכיבוי האש שפרצה ברכב שנהרס כליל ולא מצאו בו איש.
"זיהינו רכב טנדר שהתברר כגנוב מאודים, שניסה לחצות שביל ולגנוב את המסילה", סיפר לחדשות 2 רפ"ק דוד בר-חנין על התאונה בבית יהושוע. "הרכבת שהגיעה פגעה בו וגררה אותו כ-500 מטרים, אנחנו ממשיכים בחיפושים בניסיון לבדוק אם היו אנשים נוספים בטנדר".
לפנות בוקר הוזעקו כוחות מד"א וכוחות כיבוי לאזור היישוב בית יהושע, כ-800 מטר דרומית לתחנת הרכבת. כשהגיעו למקום גילו רכב מסחרי מסוג איסוזו שנחצה לשניים, והועף למרחק רב על ידי רכבת שפגעה בו. הרכבת, שנסעה מנתב"ג לכיוון צפון, לא ירדה מהמסילה אולם מעכה את הרכב כליל. כתוצאה מהפגיעה בכלי הרכב אחת מנוסעות הרכבת סובלת מפגיעות חרדה ומצבה מוגדר קל.
"בהתחלה חשבנו שהיה פיגוע"
לא נזהרים ליד המסילות
בשבוע שעבר פרסמנו כאן בחדשות 2 תיעוד וידאו בו נראה בבירור כיצד הנהג הישראלי ממשיך להתחכם ולסכן את עצמו ואחרים כשהוא מגיע למפגש עם הפסים. אל מול עדשות מצלמות הרכבת שתיעדו כבר כמעט הכול, נחשפת הרשלנות הפושעת של הציבור - שכמעט מסתיימת באסון.
אתמול ציינו ברחבי העולם את יום המודעות לנהיגה זהירה סמוך למסילות, ובישראל, כך על פי הנתונים, המצב מעורר דאגה במיוחד. 465 כלי רכב נעצרו על פסי הרכבת לאחר ירידת המחסום במהלך התקופה שבין ינואר 2009 עד מרס 2010. בזמן הזה נרשמו 102 בלימות חירום של רכבת בעקבות אירועים חריגים. בנוסף נעצרו מתחת למחסום לא פחות מ-1,547 כלי רכב.
כפי שרואים בצילומי הווידאו, האורות מהבהבים לא מרתיעים את הנהגים שמנסים לעבור בכל זאת ומצפצפים על החוק. גם אם המחסום ירד זה לא מה שיעצור את עבריין התנועה הישראלי. הוא פשוט שולח את אחד הנוסעים כדי להרים בידיים את המטריד שמעכב אותו.
אחרים חושבים בכלל שהרכבת היא מגרש משחקים. צמד שנקלט בעדשת המצלמה תועד כשהוא מנסה לקשור את המחסום על מנת שלא יתרומם. אחר כך, בניסיון להוריד אותו בכוח, נתלו עליו שני ה"גאונים".
ברכבת ישראל מתריעים מפני הסכנות וממש לא משועשעים מהתמונות. "רכבת שנוסעת במהירות של 140 קמ"ש, מהרגע שהנהג מפעיל את מערכת הבלימה, היא עוצרת אחרי 700 מטרים", מסביר יצחק חקי הראל, מנכ"ל רכבת ישראל. "זאת מאסה אדירה ולנהג הרכבת אין אפשרות לברוח לצדי המסילה".
לטענת הראל, העונשים כיום בחוק אינם מספיקים על מנת להילחם בתופעה המדאיגה. "אלף שקלים קנס על חציה באור אדום, כשפוטנציאל הנזק כל כך גדול, לא משקף את הצורך להגביר את הענישה והאכיפה ולמעשה להרתיע את הנהג", הוא מסכם.
לעדכונים שוטפים מסביב לשעון: ערוץ החדשות