במסגרת פיילוט של אגף התנועה הותקנו לאחרונה מצלמות ב-14 ניידות, סמויות וגלויות. כל מצלמה פועלת מהרגע שמתניעים את הרכב למשך תשע שעות, מצלמת ומקליטה. מיד לאחר ביצוע העבירה, עוצר השוטר את הנהג לבירור שמסתיים כמובן בדוח.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
הצילומים שמתקבלים מהמצלמות החדישות הן באיכות גבוהה. מבדיקה של משפטנים עולה כי הצילומים קבילים בבתי משפט. הכנסת המצלמות לשימוש המשטרה היא במידה מסוימת תגובה לצילומי מצלמות הדשבורד בידי האזרחים, צילומים שהביכו לא פעם שוטרים שנתפסו בקלקלתם.
באגף התנועה מתכוונים להתקין מצלמות כאלו בכל ניידות התנועה, גלויות וסמויות. לטענה שתעלה מן הסתם על ניסיון נוסף לסחוט כספי ציבור אומרים שם - כי מאומה לא השתנה.
"זה לא דבר מה נוסף שבגינו אנחנו מכניסים עוד כסף לקופת האוצר", הבהיר רפ"ק אמיר ג'יבלי, סגן מפקד משטרת התנועה במחוז המרכז. "אנחנו ממשיכים לעבוד באותם כבישים, באותן ניידות, לא הוספנו שום דבר, אנחנו לא מתחבאים בשום מקום".
באגף התנועה משוכנעים שהמצלמות החדשות יגבירו את ההרתעה, יסייעו באיסוף ראיות ובסופו של דבר יתרמו למאבק בתאונות הדרכים.
ועדה ציבורית תקבע עמדות למצלמות המהירות
בתוך כך, תתכנס לראשונה בשבוע הבא ועדה ציבורית שחבריה יקבעו היכן ימוקמו מצלמות המהירות ומצלמות הרמזור. בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס עזרא קמא, ובין החברים בה יהיו שני נציגי אקדמיה ועיתונאי אחד.
חברי הוועדה אמורים להמליץ בתוך 60 יום על 53 עמדות חדשות למצלמות בערים ובכבישים הבינעירוניים. בשלב הבא הם ימליצו על 70 עמדות נוספות.