מאות נוסעים נתקעו בנמל התעופה באילת החל משעות אחר הצהריים - ללא יכולת להמריא ליעדם. כמה מהם סיפרו על מהומה ואי סדר שנוצרו במקום - מבלי שאיש יספק להם תשובה לגבי גורל טיסתם.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"היה כאן בלאגן בגלל עיכובים וביטולים של טיסות", סיפר אבירם ברקאי, תושב רמת גן, בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "הטיסה של שעה 18:00 המריאה רק בשעה 22:30 והטיסה של השעה 20:00, שהייתה אמורה לנחות בשדה דב - בוטלה".
"אמרו לי להגיע בתשע", הוסיף ברקאי, "ועכשיו אנחנו עדיין ממתינים למטוס שייקח אותנו לנמל התעופה בן גוריון. אף אחד לא יודע להגיד לנו שום דבר ולא נותן לנו הסברים לגבי סיבת העיכוב. יש פה בלאגן שלם. אנשים עם ילדים ותינוקות ממתינים למטוסים. חלקם חזרו לעיר רק כדי לא להיות פה".
מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "בשעות אחר הצהריים התגלתה תקלה במצבר תאורת החירום של מטוס בואינג שעמד להמריא מנתבג לאילת. ההמתנה לתיקון התקלה יצרה עיכוב של כשעתיים וחצי בטיסות אל ומאילת. עקב העובדה שמדובר היה במוצאי החג, מועד שבו תנועת הנוסעים גדולה מהרגיל דאגה ארקיע למטוסים חלופיים ואף חכרה מטוס מחברת ישראייר".
עוד נאמר, כי "במקביל נשלחו לנוסעים הודעות טקסט בדבר מועדי הטיסות החדשים. לצערינו, לא כל הנוסעים קיבלו את ההודעות וכך נוצר עומס של נוסעי ארקיע (יחד עם נוסעי ישראייר ואל על) על הטרמינל באילת, שאינו בנוי להכיל כמויות גדולות של נוסעים. צוות ארקיע באילת עשה ככל יכולתו על מנת לשרת את הנוסעים ולספק להם את מלוא המידע. נכון לרגע זה פונו כל הנוסעים מאילת".
מרשות שדות התעופה נמסר כי "נמל התעופה באילת נערך מבעוד מועד לתנועת הנוסעים הגדולה, כפי שהייתה צפוייה מסוף השבוע שחובר גם לחג השבועות. במהלך השבת בוצעו 73 תנועות מטוסים וטופלו 6018 נוסעים. שדה התעופה באילת תוגבר בצוות בודקים ומאבטחים נוסף ולשעות הפעילות של השדה נוספו שעתיים כל זאת כדי לאפשר לארקיע להשלים את סבב הטיסות ולהטיס את כלל הנוסעים. השדה נשאר פתוח עד השעה 01:30".
ברשות הוסיפו: "מנהל נתב"ג אישר את נחיתת המטוס האחרון של ארקיע מעבר לשעות המותרות לנחיתה בנתב"ג. במהלך היום כתוצאה מתקלות במטוסי ארקיע שוחח מנהל נמל התעופה עם מנהל המבצעים של ארקיע ועם מנהל התחנה של ארקיע באילת ותאם איתם את הטיפול בנוסעים כולל דרישה לעדכן את הנוסעים להמתין בבתי המלון עד למציאת מטוס חליפי. משטרת אילת הוזמנה לתגבר את השדה כדי למנוע פגיעה פיזית בעובדי ארקיע".