הממשלה צפויה לאשר היום את הפרויקט לשדרוג כביש 1 המחבר בין ירושלים לתל אביב. פרויקט הענק, שעלותו 2.5 מיליארד שקלים, יהפוך את הכביש לקצר יותר, והנסיעה בו אמורה לקחת רק חצי שעה.
העיתון "ידיעות אחרונות" חושף היום את פרטי התכנית של הכביש, שצפוי להיות מושק בשנת 2016. הכביש צפוי להתקצר, לכל כיוון נסיעה יוכשרו שלושה נתיבים ויוקמו גשרים ומנהרות.
על פי התכנית, קטע הכביש בין שער הגיא למחלף שורש יוגבה בשמונה מטרים, זאת כדי לא לפגוע בסביבה וכדי להפוך את הנסיעה לבטוחה יותר. בנוסף יוקם גשר אקולוגי כ-700 מטרים לפני מחלף שורש כדי לשמר את הסביבה ולא לפגוע בבעלי החיים.
גם בנווה אילן יוקם מחלף חדש, והכניסה לאבו גוש, עין רפא ועין נקובא תעבור בכביש חדש שייסלל מתחת לכביש הראשי. גשר עין חמד צפוי להיהרס ויוקם במקומו גשר חדש. בנוסף, את מחלף הראל יחליפו מנהרות באורך 650 מטר ויוקם בקרבתו חניון ממנו יצאו הסעות לירושלים וחזרה.
סיום העבודות: לא לפני 2016
בתוכנית שנהגתה ואושרה על ידי החברה הלאומית לדרכים יחד עם משרד התחבורה מנסים להביא את כביש מס' 1 למאה ה-21 בעזרת גשרים אקולוגיים, מנהרות, נקודות עצירה תיירותיות, מחלפים חדשים, הגבהת כבישים וכמעט כל אופציה מודרנית אפשרית כדי לשפר את בטיחות הנוסעים, חווית הנסיעה ושימור הטבע המיוחד באזור. הפרויקט הענק מוערך בסכום של כשני מיליארד שקלים וחצי.
מנהל הפרויקט, המהנדס איתן עמיר מחברת "שער הגיא", מסביר בתוכנית העבודה כי המרכיבים העיקריים בשדרוג המוצע הם הוספת נתיב שלישי לכל כיוון, וניסיון לשפר את שדה הראייה של הנהגים. כמו כן מציין עמיר כי במשרדו מתכננים מחלפים חדשים בנווה אילן ובעין חמד, ובנוסף מערכת מנהרות וגשרים חדישה.
אבל גם כאן לא היינו ממהרים לחלוץ את בקבוקי השמפניה, התוכנית שאמנם כבר עברה את שלב התכנון, עדיין לא החלה את שלב הביצוע בשטח והגורמים המעורבים בעבודות מעריכים כי הן תימשכנה לפחות חמש שנים. כך שבינתיים, אפשר להמשיך לדדות בעליות של ירושלים ולייחל שלשנה הבאה, הדרך תהיה קצת יותר בנויה.