פקקי ענק קיבלו הבוקר את פניהם של הנהגים שביקשו להגיע לתל אביב. הנתיב המהיר על כביש ירושלים-תל אביב כבר פתוח, למרות העובדה הזאת ולמרות הפקקים נרשמה היענות דלילה של הנהגים לנסוע בנתיב המהיר.
הקיבולת המרבית של הנתיב עומדת על 1,500 מכוניות בשעה. לפי נתוני הנהלת הנתיב המהיר, פחות מ-500 כלי רכב נסעו בו הבוקר בכל שעה. לאור העובדה הזאת שילמו הנוסעים הבוקר תעריף נמוך, שישה שקלים.
גם החניון שאמור לאפשר ל- 2,000 נהגים להשאיר בו את רכבם ולהיכנס לעיר בעזרת הסעות נשאר כמעט ריק. הכביש שאמור היה להפחית את עומסי התנועה בכניסה, לא הצליח הבוקר להועיל לכל עשרות אלפי כלי הרכב שזחלו לאיטם על כביש ירושלים תל אביב.
נוסעי הנתיב נסעו מהר - על חשבון הנוסעים באיילון
העובדה שמדובר ביום ראשון בבוקר היא לא ההסבר היחיד לפקק. ההשתלבות של הנוסעים על הכביש המהיר לנתיבי איילון מסתיימת במחלף קיבוץ גלויות, ובקטע החיבור בין הנתיב המהיר לנתיבי איילון מצטמצם מספר הנתיבים לציבור הרחב משלושה לשניים. מזה עולה כי חלק קטן מנתיבי איילון הועבר לשימוש בלעדי של נוסעי הנתיב המהיר.
למרות שמדובר בקטע קצר מאוד הוא הצליח לגרום לצוואר בקבוק בכניסה לתל אביב. צוואר הבקבוק הזה הביא לכך שגם בצירים שמתחברים לכביש ירושלים תל אביב נרשמו היום עומסים גדולים מהרגיל.
בעוד התזמונים על עומסי התנועה ברדיו הגיעו לשעה ו-50 בקטע הכביש המדובר, הנוסעים בנתיב המהיר נכנסו לתל אביב בתום שמונה דקות נסיעה בלבד. כך, לפחות נכון להיום נראה שבישראל עשרות אלפי נהגים צריכים לעמוד יותר זמן בדרך לעבודה כדי שכמה מאות מכוניות יוכלו להיכנס לתל אביב בתוך דקות, תמורת תשלום כמובן.