רכבת העמק שצרובה לותיקים שבינינו כזיכרון נוסטלגי מלפני קום המדינה חוזרת. אחרי שנים של דיבורים באוויר, לאחרונה בשקט בשקט, רחוק מהעין הציבורית, רכבת העמק החדשה צוברת תאוצה ובקרוב יחלו העבודות לבנייתן של 5 תחנות לאורך 60 הקילומטרים של תוואי המסילה בין חיפה, עפולה ובית שאן ובסיום הפרויקט הרכבת שתיסע במהירות של כ-160 קמ"ש תאפשר לתושבי בית שאן להגיע לחיפה בתוך 26 דקות בלבד.
אך מעבר לרצון לקרב את תושבי הפריפריה למרכזי האוכלוסין והתעסוקה מטרתו העיקרית של הפרויקט, שעלותו כמעט 3.5 מיליארד שקלים, היא שינוע מטענים מנמל חיפה בואכה ירדן.
שר התחבורה ישראל כץ מציין שהכוונה היא להאריך בשיתוף פעולה עם הירדנים וגורמים אירופאים את הקו לירדן כדי לאפשר תובלה יבשתית של סחורות מאירופה לירדן ואולי גם למזרח כולו.