עשרות בני אדם התלוננו בשנה האחרונה במועצה הישראלית לצרכנות, על פער שמוצג בין אתרי אינטרנט של צימרים ומלונות - לבין מה שקיים במציאות. גם אנחנו יצאנו לבדוק וגילינו פערים משמעותיים.
"מה שיש תמונה באינטרנט - זה מה שאת מקבלת", זה מה שהבטיח בשיחת טלפון הבעלים של "אחוזת ויצמן" במושבה מגדל. לאחר צפייה בתמונות שבאתרי האינטרנט, ארזנו תיקים ויצאנו לנפוש. וזה מה שקיבלנו בפועל, לא מיקום מצוין שצופה אל נוף מדהים - הנוף הוא ביתם של הבעלים, לא יחידה מרווחת ולא מיטה מהודרת.
רעות כלפון הזמינה באחוזת ויצמן סוף שבוע רומנטי: "לא מה שראינו, התמונות שראינו באינטרנט זה לא מה שראיתי. דפקתי לבעל בית בדירה כדי להגיד לו, מה מסתבר, אני פותחת ורואה את מה שראיתי באינטרנט". מתברר כי חלק גדול מהתמונות המוצגות באתר, צולמו בכלל מעבר לכביש בחלל שמשותף לכלל אורחי הצימרים ולמשפחת הבעלים.
"הגענו לשיכון משנות ה-60"
אל המועצה הישראלית לצרכנות הגיעו רק בשנה האחרונה עשרות תלונות על הפער שמוצג באתרי האינטרנט לבין מה שנמצא בפועל. למשל תלונה שלוותה בתמונות של נמלים בחדרים ומצעים מוכתמים. שש תלונות התקבלו השנה לגבי מלון "קלאב רמון" במצפה רמון.
אלון איתן, שהתארח ב"קלאב רמון" סיפר: "אנחנו חשבנו שאנחנו מגיעים למלון בוטיק ארבעה כוכבים בסגנון הפנג שואי, כפי שכתוב באתר. אנחנו בעצם הגענו לבניין של שיכון משנות ה-60 במצפה רמון. לולים שאמרו לנו שצריכים להיות לתינוקות לא היו. שילמנו 1,300 שקלים לזוג פלוס שניים ללילה, עבור שני לילות - למרות שלא היינו אף לילה בסופו של דבר, ואנחנו חמש משפחות - זאת אומרת שהיה פה קרוב ל-13 אלף שקל".
לאחר שהגענו למלון במצפה רמון, ביקשנו לראות את הסאונה ומתקני הכושר שהובטחו באתר שלטענת הפקידה היו סגורים. כשהתלוננו יצא מנהל המלון ותועד צועק: "מישהו צריך לתת לך משהו? מישהו חייב לך משהו?! באתר אינטרנט אני ארשום מה שאני רוצה! מי שבא לספא - אנחנו נותנים לו ספא! מי שלא בא לספא, הוא בא ללינה בלבד, מקבל לינה בלבד! יאללה, אז קחי את הכסף שלך ולכי לעזאזל גם!"
מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג מסביר: "מדובר פה בהטעיית צרכנים. אכן התופעה הזאת חייבת לקבל מענה הרבה יותר נחוש מרשויות השלטון כדי לייצר הרתעה. מה שלא עושה החינוך צריכה לעשות ההתרעה".
ממלון "קלאב רמון" נמסר בתגובה: "חדרי המלון מרווחים, נקיים ומאובזרים כפי שמופיע באתר האינטרנט. התלונה המופיעה בפנייתכם טופלה מיידית והלקוח קיבל לול לתינוק. בעת המקרה היה המלון בתפוסה מלאה והמתלוננים התנהגו באופן גס ומעליב. אנו נהגנו ופעלנו בהתאם למדיניות הביטולים המצוינת באתר".
מ"אחוזת ויצמן" נמסר בתגובה: "בעלי הצימרים עושים ככל האפשר כדי לטפל בכל תלונה וזאת במשך 24 שעות ביממה. בבדיקת בעלי הצימרים מהבוקר נראה כי הליקויים ככל שהיו, טופלו".