בית הדין לעבודה בתל אביב הורה לנהגי הקטרים לשוב לעבודתם בכפוף לאישור רופא. הנהגים, במקום לשוב למקום עבודתם, הלכו לרופא להוצאת אישורים והחל מהשעה 15:00 החלו שיבושים ברכבת ישראל.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
נוסף על כך, הדיווחים על השיבושים ברכבות עשו את שלהם - ומנהלי התחנות מדווחים על רציפים כמעט ריקים מאדם בתל אביב, באר שבע וחיפה - תחנות שבכל יום חמישי אחר הומות אדם בשעות אחר הצהריים והערב. במקביל, החלו הנהגים להתייצב אצל רופא הרכבת.
אלה השינויים עליהם הודיעו ברכבת:
* מהשעה 15:00 בוטלו רכבות בקו הפרברי הצפוני, בין עכו\מוצקין – חיפה, בשני הכיוונים (16 רכבות). שירות לתחנות אלו יינתן על בסיס הרכבות הבין-עירוניות מנהריה למודיעין ולבאר שבע, שיבצעו עצירות נוספות בתחנות אלו.
* בין השעות 15:00-16:00 פועלת רכבת מהירה אחת (במקום שתיים) מתל אביב לבאר שבע.
* בין השעות 18:00-19:00 תופעל רכבת מהירה אחת (במקום שתיים) מבאר שבע לתל אביב.
* בין השעות 16:00-21:30 תצומצם תנועת הרכבות בקו הוד השרון–ראשון לציון מערב\אשקלון. שתי רכבות יפעלו בשעה (במקום שלוש). הרכבות המהירות יעצרו בכל תחנות הביניים.
* בוטלה הרכבת המהירה (השלישית בשעה) של השעה 16:58 מתל אביב למודיעין.
* הרכבת בקו בית שמש–תל אביב של השעה 15:09 תסיים נסיעתה בתחנת לוד (לנוסעים תתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד).
* הרכבת בקו תל אביב–ירושלים של השעה 16:53 תחל נסיעתה מתחנת לוד (לנוסעים תתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד).
בשעות הצהריים שופטת בית הדין לעבודה בתל אביב הורתה ל-37 מנהגי הקטרים לחזור לעבודתם. שאר הנהגים חוייבו להתייצב בפני רופא הרכבת שיבדוק את כשירותם לחזור לעבודה.
לאחר ההחלטה, הודיעו ברכבת ישראל כי למרות הצווים לחזרה לעבודה עדיין יהיו שיבושים בתנועת הרכבות. "בהחלטה ציין בית המשפט כי ברור שאין מדובר בעניין אינדיבידואלי, אלא במצב לכאורה של פעולה קיבוצית מאורגנת כמחאה על סידורי העבודה", כתבו ברכבת ישראל על ההחלטה. בהנהלת הרכבת ממליצים לנוסעים להתעדכן באתר הרכבת, ולעקוב אחר השינויים.
מוקדם יותר הזהירה הנהלת רכבת ישראל כי אם השביתה האיטלקית לא תופסק תאלץ לבטל 29 רכבות במהלך היום.
"אנשים לא מסוגלים לעמוד על הרגליים"
נהגי הקטר המשיכו לטעון היום כי לא מדובר בשביתה והתלוננו על עומס ותנאי עבודה קשים. "אנחנו באים תשושים לעבודה", אמר נהג הקטר אלי לחדשות 2 באינטרנט. "אנשים לא מסוגלים לעמוד על הרגליים".
לדבריו, ההחלטה של הנהגים להישאר בבית אינה הוראה מאורגנת. "אף אחד לא שובת", הצהיר אלי. יחד עם זאת התלונן הנהג על תנאי העבודה והפנה אצבע מאשימה אל ההנהלה.
"ההנהלה צריכה לבחון את מעשיה שהובילו בחודשים האחרונים לקריסת מערכות", אמר. "נהג נדרש לעבוד 9, 10 ו-11 שעות ביממה. לעיתים הוא נדרש לבוא פעמיים ביום לעבודה בבוקר ובלילה רצוף - משמרת כפולה".
אבי, נהג קטר אחר שהחליט בכל זאת להתייצב לעבודה, סיפר אף הוא על העומס. "ברכבת יש המון לחץ ונהגים מבוגרים לא רוצים לעבוד 6 שעות ברצף, ו-11 שעות עבודה סך הכל", אמר לחדשות 2 באינטרנט. "הם לא רוצים לעבוד רצוף, ועל זה כל המהומה".