התמונות האלה אולי יבהירו לכם עד כמה לא כשירים רכבי הכיבוי: אחת הכבאיות, שאם תהיתם עדיין יוצאת לכיבוי שריפות היא בת יותר מ-40 והסיכויים שתניע הם בערך חצי חצי.
כבאית מספר 16, נולדה בשנת 1970 ופועלת בצורה מבצעית ללא הפסקה מיום כניסתה לשירות. למרות גילה המופלג היא עדיין יוצאת לפעילות שוטפת ללא כל אפליה של גיל. הכבאית מכילה כמות מים וציוד כמו כל כבאית תקנית, העומד על שלוש קוב מים. אך את הקילומטרז' שלה כבר הפסיקו לספור לפני 20 שנה - כשהספידומטר הפסיק לעבוד.
ממשאבת המים ברכב בכיבוי הישן לא תמיד ניתן להוציא מים, לדברי הכבאים מדובר בסיכוי של 50%. הרכב הזה על פי הגדרת משרד התחבורה הוא רכב אספנות, אך זה לא מונע ממנו להיות אחראי על כיבוי שריפות בשגרה.
עוד מגלים הכבאים כי לעיתים כשיוצאת הכבאית ונתקלת במהמורות, נופלים ממנה חלקים וכי צריך לעצור ולאסוף אותם מהכביש. גם לגבי הנעת הכבאית אין הבטחה כי תישמע לבקשות הכבאים, לעיתים פשוט צריך להתפלל ולקוות לטוב.
רוצים לקבל עדכונים נוספים על חקירת השריפה בכרמל? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק