לא לומדים מטעויות: למרות תאונות קטלניות, אזהרות וקנסות ממשיך הנהג הישראלי להתחכם ולסכן את עצמו ואחרים כשהוא מגיע למפגש עם הפסים. אל מול עדשות מצלמות הרכבת שתיעדו כבר כמעט הכול, נחשפת הרשלנות הפושעת של הציבור - שכמעט מסתיימת באסון.
רוצים לקבל עדכונים על קטעי וידאו חזקים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
היום ציינו ברחבי העולם את יום המודעות לנהיגה זהירה סמוך למסילות, ובישראל, כך על פי הנתונים, המצב מעורר דאגה במיוחד. 465 כלי רכב נעצרו על פסי הרכבת לאחר ירידת המחסום במהלך התקופה שבין ינואר 2009 עד מרס 2010. בזמן הזה נרשמו 102 בלימות חירום של רכבת בעקבות אירועים חריגים. בנוסף נעצרו מתחת למחסום לא פחות מ-1,547 כלי רכב.
כפי שרואים בצילומי הווידאו, האורות מהבהבים לא מרתיעים את הנהגים שמנסים לעבור בכל זאת ומצפצפים על החוק. גם אם המחסום ירד זה לא מה שיעצור את עבריין התנועה הישראלי. הוא פשוט שולח את אחד הנוסעים כדי להרים בידיים את המטריד שמעכב אותו.
אחרים חושבים בכלל שהרכבת היא מגרש משחקים. צמד שנקלט בעדשת המצלמה תועד כשהוא מנסה לקשור את המחסום על מנת שלא יתרומם. אחר כך, בניסיון להוריד אותו בכוח, נתלו עליו שני ה"גאונים".
ברכבת ישראל מתריעים מפני הסכנות וממש לא משועשעים מהתמונות. "רכבת שנוסעת במהירות של 140 קמ"ש, מהרגע שהנהג מפעיל את מערכת הבלימה, היא עוצרת אחרי 700 מטרים", מסביר יצחק חקי הראל, מנכ"ל רכבת ישראל. "זאת מאסה אדירה ולנהג הרכבת אין אפשרות לברוח לצדי המסילה".
לטענת הראל, העונשים כיום בחוק אינם מספיקים על מנת להילחם בתופעה המדאיגה. "אלף שקלים קנס על חציה באור אדום, כשפוטנציאל הנזק כל כך גדול, לא משקף את הצורך להגביר את הענישה והאכיפה ולמעשה להרתיע את הנהג", הוא מסכם.