לימודי הנהיגה, עבור רבים מאיתנו, עשויים להתארך, לכלול לא פעם יותר מטסט אחד וכן, גם להעיק. תלמידי נהיגה, במיוחד באזור הדרום, מדווחים לאחרונה כי מעבר לקושי הרגיל, הם נאלצים להתמודד גם עם מחסור בבוחנים ומועדים לטסט. זמן ההמתנה הממוצע? בין חודשיים לשלושה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בבית הספר לנהיגה יחד באזור הדרום מתמודדים עם המצוקה הזו כבר יותר מחצי שנה. "המצוקה מתבטאת בכך שבמידה ותלמיד נכשל בטסט ההמתנה לטסט הבא מגיעה לחודשיים לפחות, למרות שלפי החוק, התלמיד יכול להיבחן כבר לאחר שבועיים", הסבירו בפנייתם. "מצוקה זו גורמת לפגיעה חמורה במורי הנהיגה שלא יכולים לתת את השירות הראוי לו זכאי התלמיד. הסיבה למצוקה זו נובעת ממחסור בבוחנים", הסבירו עוד בבית הספר.
"חיכיתי חודשיים וחצי לטסט השני ועכשיו אני ממתין כבר שלושה שבועות לטסט השלישי שלי", העיד בפנינו התלמיד ב', "אין בכלל משהו באופק. מאז שאני לומד, בשנה האחרונה, תמיד היה מחסור במועדים. "אנחנו מחכים הרבה זמן", סיפר ב' עליו ועל חבריו, "בינתיים, אנחנו לא יודעים אם לקבוע עוד שיעורים או לא. עוד שיעורים זה עוד כסף. זה משאיר אותי בחוסר וודאות".
"המורה נמצא גם הוא במצב לא נעים", המשיך ב' לפרט, "כי מצד אחד התלמיד כל הזמן מתקשר כדי לקבל תאריך לטסט, ומצד שני - אין לו מה לענות. כל דבר שהוא אומר, נשמע כאילו הוא מנסה להתחמק, אבל זו לא אשמתו".
סוניה, תלמידה נוספת מאזור באר שבע, העידה שגם היא חשה במצוקת הטסטים. "הטסט האחרון שלי היה בינואר ונקבע רק לתחילת מאי. מדובר בשלושה חודשים ומעלה. עוד יותר מכך - היה אמור להיות לי טסט במרץ, חודשיים של המתנה, אך הטסטר חלה, ואז העבירו אותי לסבב הבא ונאלצתי להמתין ארבעה חודשים".
"המורה אמר לי מן הסתם שאין צורך לקחת שיעורים בין לבין", סיפרה סוניה על חוסר הוודאות, "אבל זה משכיח את הטכניקה. צריך לרענן ולעשות שוב שיעורים, זה כסף. הייתי יכולה לסיים את זה קודם אם הטסטים היו צמודים יותר. המורה אומר שהם מנסים לפעול למען העניין, הורים של תלמידים מתקשרים ומתלוננים, אבל אין לו מה לעשות עם זה".
במשרד התחבורה טוענים מנגד: "אין כל שחר לטענות מורי הנהיגה המופיעות בכתבה, שכן זמן ההמתנה בין טסט לטסט בכל רחבי הארץ, עומד כיום על 3 שבועות בממוצע. מורי הנהיגה מקבלים ממשרד התחבורה הקצאות לטסטים בהתאם למספר התלמידים, ואם יש טענות על מחסור בטסטים, הרי שיש לבוא בטענות למורים על אופן החלוקה הלקוי של הטסטים".