רכב המיצובישי גרנדיס שבו נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס בתאונה המחרידה בטבריה לפני כחודש היה מיועד לפירוק אחרי תאונה קשה שעבר - כך פורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". התאונה הראשונה שעבר הרכב התרחשה כשהיה רשום תחת בעלים אחרים, אלא שבמקום להוריד אותו מהכביש - הוא הורכב מחדש ונמכר למששפחת אטיאס.
תאונת הדרכים הראשונה אירעה לפני כשנה, והפגיעה הקשה שספג הרכב אילצה את חברת הביטוח לקבוע שהרכב במצב של אובדן להלכה, שמשמעותו כמעט אובדן מוחלט. במצב מסוג זה, מחויב הבעלים להפקיד את רישיונו במשרד הרישוי, ולשלוח את שרידיו לפירוק. קביעה כזו מגיעה בדרך כלל אחרי פגיעה משמעותית ויקרה ברכב, שלא מאפשרת תיקון שלו. אבל כעת מתברר שהרכב ההרוס לא באמת ירד מהכביש. סוחר רכב רכש אותו מהבעלים, שיפץ אותו ומכר אותו למשפחת אטיאס.
לא ברור אם בני המשפחה ידעו על התאונה הקשה, או על אופן התיקון של הרכב שכלל שימוש בחלפים רבים, ולא ברור אם אלה עומדים בתקן. במסגרת החקירה שנערכת בימים אלו, נבדקת גם אפשרות שהתיקון שבוצע ברכב היה אחד הגורמים לתאונה הקטלנית, שהסתיימה במותם של רפאל ורעייתו יהודית, ושישה מילדיהם, התאומים אלישיב ונריה בני 16, שירה בת 11, תאיר בת 8 ונועה בת 4. היחידה שניצלה בתאונה היא רחל אטיאס בת ה-7 שמתגוררת כעת בבית דודיה.
מלבד העובדה שהרכב עבר תיקון ולא פירוק, במקרים מסוג זה כאשר רכב מגיע למצב של "אובדן להלכה" ומוחזר לכביש, יש לבדוק את איכות התיקון שלו במעבדות הרכב של הטכניון או באחד מ-50 מכוני הבדיקה ברחבי הארץ שהוסמכו לכך על ידי משרד התחבורה. כעת בודקים אם בדיקה כזו אכן נערכב לפני שהרכב נמכר למשפחת אטיאס.
הערכה: דוושת הגז נתקעה
אתמול קיימו צוות של הטכניון מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וחוקרי המשטרה מספר נסיעות באותו מסלול בו נסע הרכב לפני התאונה, במטרה לגלות מה גרם לאסון. גם לאחר הבדיקות עוד לא ברור מה הוא הגורם לתאונה הקשה, וכן נבדק מדוע לא הצליח אב המשפחה שנהג ברכב לבלום אותו. תוצאות הבדיקות צפויות להתקבל רק בעוד מספר שבועות. חלק מכיווני החקירה שנבדקים במשטרה הם אפשרות שדוושת הגז נתקעה אחרי שנלחצה, וגרמה להתחממות הבלמים במהלך הניסיונות לבלום את הרכב המאיץ.