החל מהבוקר היזהרו בדרכים: הבוקר תעלה חברת ההלבשה האיטלקית "בנטון", את "קמפיין הנשיקות" השנוי במחלוקת, בישראל. לצד הדרך בנתיבי איילון יתנוססו שלטים שעל גביהם יוצגו מנהיגי העולם כשהם נושקים ליריביהם המושבעים.
באמצעות עיבוד מחשב, תציג בנטון את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהוא מנשק את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ואת נשיא ארה"ב ברק אובמה נושק ליריבו המושבע נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס. בתמונות אחרות במסגרת הקמפיין, ניתן לראות את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנשיקה לוהטת עם ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי.
הקמפיין של החברה, שכבר ידעה לא מעט קמפיינים שנויים במחלוקת בעבר, הוא חלק ממסע תמיכה בקרן "לא לשנאה" (Unhate Foundation).
הוותיקן זעם - והקמפיין הוסר
לאחר שהושק הקמפיין באירופה לפני כשבועיים, הושמעה בוותיקן ביקורת חריפה על חברת הביגוד "יונייטד קולורס אוף בנטון". התמונה שהרגיזה את המדינה הקטנה באיטליה הייתה זו של האפיפיור מתנשק עם מוחמד אחמד אל-טאייב, אימאם המסגד אל-אזהר במצרים.
בבנטון לא הסתפקו בהפצה אינטרנטית של הקמפיין. תמונה של הנשיקה השנויה במחלוקת, שכמובן נערכה גרפית ואינה מציגה מצב שהתרחש במציאות, נתלתה מגשר ממש מחוץ לוותיקן. דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי, אמר אז בתגובה לשימוש בתמונתו של בנדיקטוס ה-16 כי "זה לחלוטין בלתי מקובל" ואף איים בצעדים משפטיים נגד חברת ההלבשה האיטלקית.
"זה חוסר כבוד עמוק לאפיפיור, פגיעה ברגשות המאמינים ודוגמה ברורה של פרסום שמפר חוקים בסיסיים של כבוד, כדי למשוך תשומת לב דרך פרובוקציה", הוסיף לומברדי.
לאחר פניית הוותיקן, הורידו בחברה את התמונה של האפיפיור והאימאם מהשלטים ומשכו אותה גם מהפרסום האינטרנטי. לא בטוח שב"בנטון" התלבטו יותר מדי, כי למרות ההסרה, התמונה - לפחות מבחינת הפרסום - כבר עשתה את שלה.
ב"בנטון" מגנים על הקמפיין. אלסנדרו בנטון, סגן יו"ר הקבוצה ובנו של המייסד, אמר לפני כשבועיים ל"וול סטריט ג'ורנל": "זה פשוט אומר לא לשנוא. ברגע של חשיכה, עם המשבר הכלכלי, מה שקורה במדינות צפון אפריקה, באתונה, זו גישה שכולנו יכולים לאמץ ויכולה להיות לה השפעה חיובית".