הבוקר החל ה"סופר טנקר" של חברת אבר-גרין האמריקנית לסייע בכיבוי השריפה, בכל הטלה הוא כיסה שטח באורך של כקילומטר וחצי וברוחב 40 מטרים וייצר קווי עצירה לאש המתפשטת.
בבטן המטוס נמצאים מיכלי לחץ שמכילים 80 אלף ליטרים, והם מסוגלים לדחוס את החומר בתוך כ-12 שניות ולהטיל אותו על הלהבות. כדי להטיל את החומר בדיוק, יש צורך בטיסה בגובה נמול - מיומנות שנדרשות לה שנים של תרגול.
"לפחות מהאוויר - יש אופטימיות זהירה", כך דיווח בצהריים תא"ל ע', מפקד בסיס חיל האוויר בנבטים מתוך ה"סופר טנקר", מטוס הכיבוי הגדול בעולם. לקראת השעה 11:00 בבוקר המריא מטוס הענק בדרכו לצפון, במאמץ לכבות את השריפה הגדולה המשתוללת בכרמל, לאחר תקלה טכנית שמנעה את פעילותו למשך שעות ספורות.
המטוס, מסוג בואינג 747, הוא מטוס הכיבוי היחיד בעולם שמסוגל לפעול גם בלילה. כלי הטיס מסוגל לשאת 80,000 ליטרים של מים, פי 16 ממיכלית כיבוי ממוצעת. בניגוד למטוסים שהגיעו עד כה לישראל, הוא מצויד באמצעים לראיית לילה ויש ביכולתו לפעול גם אחרי רדת החשיכה.
"מצאנו את הנקודה הקריטית, צפונית לניר עציון ועין הוד", בישר תא"ל ע', שמפקח מקרוב על המאמצים לסיים בהקדם האפשרי את האירוע שנמשך כבר ארבעה ימים. "יש עוד עשן, אבל רואים מעט, אם בכלל, מוקדי אש שבוערת", עדכן בנימה אופטימית.
לצד התרשמותו מכלי הטיס העצום ויכולותיו, ביקש הטייס להדגיש כי גם "הסופר טנקר" לבדו לא מספיק להתמודד עם הלהבות. "הוא לא יכול לבד", הסביר תא"ל א', "זה מאמץ משותף, שהביא ויביא להשתלטות על השריפה".
רוצים לקבל עדכונים נוספים על השריפה הגדולה? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
האסון בכרמל - כותרות אחרונות:
2 אחים מעוספיא נעצרו בחשד לגרימת השריפה ברשלנות
עד ראייה: "ניתן היה למנוע את אסון האוטובוס"
מסע בעקבות קציני המשטרה שנהרגו באסון
התמונות האחרונות של צוערי השב"ס
הצלם שהציל 3 אנשי שב"ס מהאש חוזר לזירת האסון
הכירו את מטוס הכיבוי הרוסי הענק