בשעות הבוקר של יום שישי (אתמול) הגיחה שיירת הרכבים המוטוריים והתקבצה בשטח מדברי בלב העיר השקטה ערד.
מלבד רכבי השטח הקלים כדוגמת ה-RZR המזכירים טרקטורון, מרבית הנוכחים בקהל הסקרן שהצטופף על הגבעה הסמוכה, לא זיהו כי רכבי ה-4x2 או רכבי ה-4x4, אשר מלבד צבעוניותם נראים ככל הרכבים - עומדים לבצע תמרונים מסוכנים על המסלול.
התחרות כללה שש קטגוריות שהן למעשה שישה סוגי רכב מוטורי שונים. רכבי השטח הרייזר, 2x4, 4x4, וגם ג'יפים כבדים משופרים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לכמה שעות האוויר הנקי שמאפיין את העיר, כוסה ענני אבק סמיכים שהיתמרו לשמים הכחולים, בכל פעם שרייזר או רייד ביצעו עיקול מסוכן.מהם חוקי התחרות? ובכן, בכל קטגוריה התחרו ארבעה עד חמישה נהגים. כל נהג קיבל הזדמנות לשני סבבי היכרות השטח והמסלול. לאחר מכן יצאו המתחרים לשלושה סיבובים מדודים. כאמור, אורכו של המסלול הוא 3 קילומטרים, והשופטים מזניקים את הנהגים במרווחים של עד דקה האחד מן השני. הזוכה במקצה יהיה זה שהגיע לתוצאה המהירה ביותר, ללא קשר למספר הסיבוב. הרכבים אשר משתתפים בתחרות בעלי תוספות ושיפורים וחלקם יכולי לפתח מהירויות של עד 200 קמ"ש.
החוק המוטורי
התחרות בערד היא השנייה מסוגה. התחרות הראשונה נערכה בחודש אוקטובר באחרון בקצרין. העיר ערד סימנה לעצמה מטרה להיות מרכז הספורט האתגרי של המדינה. כבר בשנת 1999 נערכה בעיר תחרות ראלי. גם מסלול התעופה הישן הפך פעמים רבות לשטח מרוץ נחשק.
אולם, רק בחודש מרץ האחרון, נכנס החוק המוטורי לתוקפו. ועדת התרבות והספורט אישרה את התקנות לעריכת מרוצי מכוניות. עברו עוד שישה חודשים ועמותת נהגי המרוץ (IRDA) זוכים למעמד התאחדות נהגי מרוצי הראלי הישראלי. באחת הפכו מאות נהגים עבריינים למתחרים חוקיים.
למקומות הראשונים במרוץ המסעיר הגיעו שי שמעוני, יובל שרון, יובל מלמד על רכב הרייזר, אלון חלווה ושלומי בקשי בקטגוריית 4X2, קובי כהן, שי אסרף, רמי גדיר ובוריס סטרבולסקי הגיעו למקומות הראשונים בקטגוריות ה-4X4.