אחרי שנים של עבודות לבניית תשתית הרכבת הקלה בירושלים, היסטוריה והיסטריה נרשמו אמש בבירה עם עלייתה של הרכבת הקלה בפעם הראשונה על גשר המיתרים בכניסה לעיר.
תושבים רבים הגיעו אמש סמוך לחצות לרחבת גשר המיתרים כדי לחזות בפלא: הרכבת נסעה מרחוב יפו ועד שדרות הרצל. רבים מהירושלמים התקשו להסתיר את ספקנותם באשר ליכולת של הרכבת לעבור על הגשר התלוי שניצב בכניסה לבירה. "באנו לראות את זה קורה, אבל לא נתפלא אם הגשר ייפול במהלך נסיעת הניסוי", אמר אחד מהם.
סמנכ"ל חברת גדיש, המנהל את פרויקט גשר המיתרים, מסר כי הגשר נשא בקלות את 2 הרכבות מאחר והוא נושא עליו כ-5500 טונות - משקלו העצמי של הגשר - ואילו משקלה של רכבת כשהיא מלאה ב-500 נוסעים הינו רק 130 טון. "הגשר", לדברי מנהל הפרוייקט, "מסוגל לשאת ללא כל בעיה משקל של כ-650 טונות נוספים".
תחילה בוצעו בדיקות של הרכבת על הגשר ללא תנועה או חשמל, עד שחברת "סיטי פס" תשלים את הטיפול בחיבורי החשמל. בהמשך, בהתאם לתוצאות הניסוי, הקרונות יסעו כששקי חול יועמסו על גביהם כדי לדמות את משקל הנוסעים. אם פספסתם את נסיעת ההרצה אתמול, תוכלו להגיע לירושלים לנסיעות הבאות שיתבצעו בלילות במהלך שלושת החודשים הקרובים.