65% מהנוסעים ברכבת הקלה סבורים כי היא לא קיצרה את זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים - כך עולה מסקר שנערך בקרב מאות נוסעים. על פי הסקר שערך ארגון "15 דקות" של צרכני התחבורה הציבורית,31% סבורים כי הזמנים התארכו, ו-34% השיבו כי הרכבת לא הביאה שינוי משמעותי.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
כמעט כל הנוסעים דיווחו כי נתקלו בתקלה כלשהי ברכבת, שפועלת בירושלים כבר שלוש שנים. 85% דיווחו על צפיפות בקרונות, 68% בעיכובים ועצירות ארוכות במהלך הנסיעה, 61% דיווחו על איחורים בהגעה לתחנות, 55% סיפרו כי חוו תקלות בהזמנת כרטיסים במכונות.
גם שביעות הרצון של הנוסעים מהרכבת יכולה להשתפר. 39% השיבו כי מ-1 עד 5 - שביעות רצונם מהרכבת היא 3 (דירוג חמש משמעותו שבע רצון ביותר, דירוג אחד משמעותו לא שבע רצון). 28% דירגו את שביעות רצונם 4, ו-16% השיבו 2. 14% השיבו 1, רמת שביעות הרצון הנמוכה ביותר, ורק 3% השיבו 5.
עם זאת, נראה כי למרות הדיווחים על התקלות, רוב נוסעי הרכבת ימשיכו להשתמש בה - 66% מהם הצהירו כי אין להם רכב פרטי.
"המסלול מפסגת זאב למרכז העיר ארוך, מתיש ומיותר", כתב אחד הנוסעים. "יש צפיפות איומה ולא מכבדת". נוסעים אחרים התלוננו על זריקות אבנים על הרכבת, תקריות על רקע לאומני, עישון בתחנות ואי אכיפה של כרטיסנים בשעות הלילה.
"הרכבת הקלה הראשונה של ישראל עדיין מקרטעת גם אחרי שלוש שנים של הפעלה", אמר מנכ"ל "15 דקות" גיל יעקב. "הציבור מצפה לקיצור של זמני הנסיעה בירושלים, הקטנת הצפיפויות, הפחתת כמות המעברים בתחבורה הציבורית ושיפור רמת השירות. הרכבת הקלה מכסה רק חלק מיעדי הנסיעה בעיר, יש לשים את צרכי הנוסעים במרכז ולהפעיל שירות אוטובוסים משלים, מהיר וישיר לאזורי הביקוש בעיר".
מחברת "סיטיפס" המפעילה את הרכבת הקלה נמסר כי "הנתונים שמוצגים מוטים ואינם משקפים את המציאות. הסקר נערך בתקופה בה הרכבת הקלה נפגעה כתוצאה מהאירועים בשועפט. מסקרים ובדיקות שנעשים באופן שוטף ע"י גורמים מטעם המדינה, האחראים על הבקרה על הרכבת הקלה עולה, כי שביעות הרצון של הציבור הרחב מהרכבת הקלה עומדת על למעלה מ- 72%, גבוה יותר מכל אמצעי תחבורה ציבורית אחר. גם מסקרי שביעות רצון שמקיימת סיטיפס על מנת לשפר עוד יותר את השירות לנוסעים עולה תמונה זהה וההוכחה לכך היא מספר הנוסעים שעומד ביום רגיל על כ-140 אלף".