אחרי האיומים, מגיעים העיצומים: ועד עובדי רכבת ישראל פותח בעיצומים החל ממחר בעקבות החלטת שר התחבורה ישראל כץ על רפורמה ברכבת. העיצומים לא צפויים לפגוע בתנועת הרכבות, שתתקיים כסדרה, אך תעצור את כל עבודות פיתוח הקווים. בנוסף, לא יסגרו קווים לטובת עבודות פיתוח.
המלחמה שמתנהלת בשבועות האחרונים בין ועד העובדים בהנחיית הסתדרות העובדים לבין השר כץ ממשיכה לפגוע בציבור הנוסעים. גם אם לא יהיה עיכוב בזמני הרכבות, עצירת עבודות הפיתוח מעכבת פתיחת קווים עתידיים ושיפור קווים קיימים.
בשלב זה בחרנו לערוך עיצומים באופן מידתי ובצורה שאינה פוגעת בציבור הנוסעים", הודיע יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי. "אנחנו קוראים לשר התחבורה ולהנהלת הרכבת להפסיק להסלים את המצב ולחזור מידית לשולחן המו"מ, זאת כדי שלא נצטרך לנקוט בצעדים נוספים".
הנהלת הרכבת: המאבק מתקיים על גבו של הציבור
יו"ר ההסתדרות עופר עיני הנחה את עובדי הרכבת שלא לשתף פעולה עם הרפורמה, שבמסגרתה יועבר חלק מתפעול הקרונות לשלוש חברות בת שיוקמו. "דירקטוריון הרכבת ממשיך לנקוט בצעדים חד-צדדיים תוך הסלמת יחסי העבודה", אמר עיני. "עובדי הרכבת לא ישתפו פעולה עם הרפורמה והמשמעות היא שלא תהיה רפורמה".
ברכבת ישראל קוראים לוועד עובדי הרכבת לשוב לשולחן המו"מ ולזנוח את הדרך המיליטנטית לדבריהם שהוא נוקט. לדברי ההנהלה, ועד העובדים סירב עד כה לכל סיכום בין הצדדים שהיה יכול לסיים את המאבק שמתרחש לדבריהם על גבו של הציבור.
"אנו מצרים על כך שוועד העובדים בוחר להמשיך ולפגוע בציבור הישראלי באמצעות עצירת עבודות פיתוח אשר נועדו לשפר את שירותי הרכבת ולהרחיבם לישובים נוספים בארץ, בעיקר בנגב ובגליל", אומרים בהנהלת הרכבת. "כמו כן עצירת עבודות הפיתוח תביא לכך שהקו המהיר לבאר שבע שצפוי להיפתח ב-19 למאי ידחה ליוני".
ברכבת מצביעים על פרויקטים נוספים שצפויים להיפגע אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, ובהם פרויקט קיבולת האיילון שיביא לקיצור משך זמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב בחצי שעה, יגדיל את תדיקות הרכבות וצפוי לאפשר הפעלת הרכבת במשך כל שעות היממה, קו חדש למטענים בתחנת ממשית, עבודות להכפלת קו כפול בין בני-ברק לסגולה ומעבר להפעלת תחנת קריית אריה בשני רציפים במקום באחד.