שר התחבורה ישראל כץ ערך אחר הצהריים מסיבת עיתונאים מיוחדת בנתב"ג, והכריז כי הסתיים משבר הדלק שפרץ בשבוע שעבר וכי כל נמלי התעופה ישובו הערב לפעילות שגרתית. בעוד שוועדת הבדיקה טרם סיימה את עבודתה, אמרו נציגי משרד התחבורה בדיון כי מקור הזיהום הוא חיצוני ולא כזה שמקורו במערכת הפנימית.
"לאחר ישיבה שניהלתי עם הנוגעים בדבר באשר למשבר הדלק, התקבלה המלצה לפתוח מחדש את שדות התעופה ולפתוח אותם לפעילות רגילה", פתח השר כץ את דבריו. שר התחבורה הוסיף כי בעקבות תקלת הדלק הגדולה ישונו נהלי החירום כדי למנוע הישנות מקרים בעתיד.
מנכ"ל משרד התחבורה דן הראל אמר בהתייחסותו כי לפי ההערכות הראשוניות, מקור הזיהום של הדלק אינו במערכות עצמן, אלא חיצוני. "מקור הזיהום הוא לכלוך שמקורו בפריצה של אחד הפילטרים לאורך המסלול", אמר הראל. "כנראה שהדלק שהוזרם למאגר היה כבר מזוהם", הוסיף ורמז כי בעתיד תצא רשות שדות התעופה למכרז חדש על הספקת הדלק הסילוני.
השר כץ שיבח את פעילות הגורמים השונים לאחר גילוי תקלת הענק במערכת הדלק. "זה היה דבר נכון לעצור את התנועה, אבל יחד עם זה לתדלק ממאגרי החירום את המטוסים כמה שיותר מהר", אמר כץ. "מדובר היה באירוע חמור ואני מברך על כך שהוא מאחורינו. הדלק תקין לחלוטין והדבר עלה במספר בדיקות שערכנו לו. ניתן לשוב ולתדלק בבטחה".
באשר לשאלת חדשות 2 באינטרנט אם מדובר בחבלה, השיב השר כץ כי עוד מוקדם להעריך את הדבר. "אנחנו לא יודעים אם מדובר בחבלה, יכולים להגיד שכרגע הדלק בסדר גמור. מעבר לזה, נדע יותר לאחר שוועדת הבדיקה תשלים את עבודתה", אמר כץ.
פז הודיעה אמש: "הדלק תקין"
כתבנו ניר דבורי מסר כי כבר שבוע שאין פינוי מוסק במסגרת חילוצים, כיוון שמסוק מד"א מושבת בשל בעיות התדלוק. בנוסף, מאגרי החירום מתרוקנים בשל תדלוק המטוסים בדלק שנמצא בהם.
אמש הודיעה חברת "פז נכסי תעופה" לרשות שדות התעופה ולראש מינהל הדלק במשרד התשתיות הלאומיות כי מבדיקות שנערכו בימים האחרונים עולה כי ניתן לחדש את תדלוק המטוסים בנתב"ג בדלק סילוני.
לדברי החברה, בוצעו בימים האחרונים בדיקות לדלק במספר מעבדות ברחבי הארץ, שכללו בדיקה משולבת של הדלק הסילוני והן של המסננים. בבדיקות נקבע, כאמור, כי הדלק הסילוני תקין ועומד בכל התקנים הנדרשים.
לדברי החברה, כבר שלשום אישר צוות כימאים בכיר כי הדלק תקין וראוי לשימוש, אך הבוקר בוצעו בדיקות חוזרות כדי לוודא את תוקפן של המסקנות. צוות המומחים ציין כי כמות החלקיקים של המוצקים המרחפים בדלק הסילוני, בכניסה למטוס, נמוכה משמעותית מהתקן המותר. עם זאת, נמסר מהחברה כי בשלב זה אין באפשרותה להעריך את השפעת האירוע, ככל שתהיה, על המשך פעילותה.