כשברקע הודעת הנהלת רכבת ישראל על ביטולן של 29 רכבות במהלך היום, נהגי הקטר ממשיכים לטעון כי לא מדובר בשביתה ומתלוננים על עומס ותנאי עבודה קשים. "אנחנו באים תשושים לעבודה", אמר נהג הקטר אלי לחדשות 2 באינטרנט. "אנשים לא מסוגלים לעמוד על הרגליים".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לדבריו, ההחלטה של הנהגים להישאר בבית אינה הוראה מאורגנת. "אף אחד לא שובת", הצהיר אלי אל מול הטענות כי נהגי הקטר שהודיעו על מחלה נוקטים למעשה בשביתה איטלקית. יחד עם זאת התלונן הנהג על תנאי העבודה והפנה אצבע מאשימה אל ההנהלה.
"ההנהלה צריכה לבחון את מעשיה שהובילו בחודשים האחרונים לקריסת מערכות", אמר. "נהג נדרש לעבוד 9, 10 ו-11 שעות ביממה. לעיתים הוא נדרש לבוא פעמיים ביום לעבודה בבוקר ובלילה רצוף - משמרת כפולה".
אבי, נהג קטר אחר שהחליט בכל זאת להתייצב לעבודה, סיפר אף הוא על העומס. "ברכבת יש המון לחץ ונהגים מבוגרים לא רוצים לעבוד 6 שעות ברצף, ו-11 שעות עבודה סך הכל", אמר לחדשות 2 באינטרנט. "הם לא רוצים לעבוד רצוף, ועל זה כל המהומה".
בעקבות עיצומי הנהגים, הודיעה רכבת ישראל על שינויים בקווים היום:
* מהשעה 15:00 יבוטלו רכבות בקו הפרברי הצפוני, בין עכו\מוצקין – חיפה, בשני הכיוונים (16 רכבות). שירות לתחנות אלו יינתן על בסיס הרכבות הבין-עירוניות מנהריה למודיעין ולבאר שבע, שיבצעו עצירות נוספות בתחנות אלו.
* בין השעות 15:00-16:00 תופעל רכבת מהירה אחת (במקום שתיים) מתל אביב לבאר שבע.
* בין השעות 18:00-19:00 תופעל רכבת מהירה אחת (במקום שתיים) מבאר שבע לתל אביב.
* בין השעות 16:00-21:30 תצומצם תנועת הרכבות בקו הוד השרון–ראשון לציון מערב\אשקלון. שתי רכבות יפעלו בשעה (במקום שלוש). הרכבות המהירות יעצרו בכל תחנות הביניים.
* תבוטל הרכבת המהירה (השלישית בשעה) של השעה 16:58 מתל אביב למודיעין.
* הרכבת בקו בית שמש–תל אביב של השעה 15:09 תסיים נסיעתה בתחנת לוד (לנוסעים תתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד).
* הרכבת בקו תל אביב–ירושלים של השעה 16:53 תחל נסיעתה מתחנת לוד (לנוסעים תתאפשר המשך נסיעה על בסיס הרכבות הסדירות החולפות בתחנת לוד).
רק שישה נהגים מתוך 42 התייצבו לעבודה
רק שישה מתוך 42 הנהגים התייצבו הבוקר לעבודה. בבית הדין לעבודה מתנהל דיון בשביתת הנהגים. השופטת הציגה שוב את הצעתה מאמש שרופא של רכבת ישראל יבדוק את הנהגים החולים והוא שיקבע את מי לשחרר מעבודה ואת מי לא. הלילה החליטה שופטת בית הדין שלא להוציא צו מניעה לשביתה, אלא לבקש מהנהגים לשוב לעבודתם.
בפני השופטת עומדת האפשרות להוציא צו מניעה לשביתה האיטלקית, או לשלוח את הצדדים להמשך משא ומתן ובכך לאפשר את המשך השיבושים.
"חלק מהנהגים טוענים שהם מחזיקים אישורי מחלה, אחרים חזרו לעבודה, עדיין לא מספיק, ואנחנו מקווים שנצליח להחזיר אותם לעבודה", אמר הבוקר לחדשות 2 באינטרנט יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי.
לדבריו, המטרה היא להגיע להסכמה. "אם לא, יש לנו כלים אחרים", הדגיש אדרי. "השביתה הזו היא אינה דרך נכונה כי היא פוגעת בנוסעים".