האם נוסעי הרכבת צפויים לסבול פעם נוספת מהסכסוך הפנימי הבלתי פוסק בין ועד הרכבת להנהלה? היום (ג') הודיע ועד עובדי הרכבת על פתיחה בעיצומים בעקבות הפרת הסכמים קיבוציים שנחתמו מול ההנהלה, הנוגעים להסדרת הפעלתה של חברת קבלן חיצונית שאמונה על תחזוקת הקרונות. הנהלת הרכבת הודיעה כי העיצומים עלולים לגרום לשיבושים בתנועת הרכבות החל משעות אחר הצהריים. מנגד, בוועד העובדים אומרים כי איומי ההנהלה בדבר השיבושים בתנועת הרכבות שקריים, וכי לא יפעלו נגד ציבור הנוסעים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
לפני כשנה חתמה הנהלת רכבת ישראל יחד עם נציגי ועד העובדים וההסתדרות על הסכם קיבוצי לפיו סכסוכי העבודה הפתוחים בין העובדים להנהלה יסתיימו. בנוסף, סוכם על שקט תעשייתי למשך שלוש שנים ומענק חד פעמי של 40 אלף שקלים לכל עובד.
החלק העיקרי בהסכם עסק בהפרטת עבודות התחזוקה על ידי חברת "אלסטום" הבינלאומית. לטענת העובדים, העסקת החברה מנוגדת להסכם, שכן לא הוסדר נושא זכויותיהם של העובדים שיפגעו כתוצאה מההסדר.
"רכבות שלא יטופלו - לא ייצאו לדרך"
לדברי הנהלת הרכבת, בניגוד מוחלט להסכם הקיבוצי הכריז ועד עובדי הרכבת על שיבוש העבודה. במסגרת העיצומים נדרשו עובדי התחזוקה במוסכים והפקידים לעזוב את עבודתם ובנוסף הפקחים התבקשו שלא לבצע בידוק כרטיסים. בין היתר התבקשו העובדים לצאת מההדרכות בבית הספר הרכבתי.
"אם לא תבוצע תחזוקה לרכבות הנוסעים על פי הנהלים המחייבים, לא יוכלו מערכי רכבת שלא עברו טיפול תחזוקתי כנדרש לספק שירות וצפויה פגיעה בשירות לנוסעים החל משעות אחר הצהריים", אמרו בהנהלה.
בוועד העובדים טענו כי העיצומים היום לא צפויים לשבש את פעילות הרכבת, מאחר והעובדים במוסכים ימשיכו בעבודה מצומצמת וכי מדובר באיום קבוע ששולפת ההנהלה בכל פעם שמתגלע סכסוך עבודה. חילופי הדברים בין הצדדים ודאי לא יספקו את נוסעי הרכבת ששוב נקלעו בלית ברירה למאבק הממושך.