בגן הבוטני בירושלים נערכו לקראת השקת אירוע חדש לכל המשפחה - העונה לשם "ארץ לעולם לא". לאטרקציה התלווה קמפיין פרסומי מיוחד, שבמרכזו - כמו שם האירוע המוכר מעלילת ספר הילדים פיטר פן, מופיעה גם דמותה של הפיה טינקרבל.
בניסיון להגביר את החשיפה לפרסומות, טלפן מנהל הגן הבוטני לחברת "כנען מדיה" - כדי להציב את הכרזות של האירוע על האוטובוסים של חברת "אגד" הנוסעים בירושלים.
אלא שבשיחה עם נציג החברה, התבשר מנהל הגן כי שם לא ימהרו להציב את הכרזות על גבי האוטובוסים - כשעיקר הבעיה נעוצה בנוכחותה של טינקרבל, כדמות נשית שאמורה להיות מוצגת לעיני כל.
"אני לא מעלה נשים בירושלים"
"יש פה את הדמות של הפיה שאני לא יכול, בשלב זה, להעלות", נשמע נציג "כנען מדיה" אומר למנהל בשיחה שהוקלטה עמו - והבהיר: "נכון לעכשיו, אני לא מעלה נשים בירושלים".
גם הניסיונות לרענן את זכרונו של נציג החברה לפסיקת בג"ץ בנושא, שאסרה הדרת נשים מפרסומות בבירה, לא הועילה. "כיוון כרגע הוא או שלא יהיה פרסום בכלל בירושלים - או שבכלל לא יהיו דמויות בירושלים".
מאגד נמסר בתגובה: "הפרסום על גבי האוטובוסים העירוניים של אגד, נמצא בזיכיון של חברת 'כנען פרסום בתנועה'. אגד עוסקת בהפעלת שירותי תחבורה ציבורית ולא בתכני הפרסום. על כן, בעקבות הודעת משרד התחבורה היא תנחה את חברת כנען לפעול בהתאם להנחיה החדשה בנושא".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה הוסיף לתנאי הרישיון של מפעילות התחבורה הציבורית תנאי נוסף שלפיו אין לשנות מודעה פרסומית מצורתה המקורית לפני הצבתה על גבי האוטובוס. משרדנו פועל באופן שוטף לאכיפת התנאים שנקבעו ברישיון של כל מפעילי התחבורה ציבורית".