האוכלוסייה הפגיעה ביותר בתאונות דרכים היא צעירים בגילאי 24-20 - כך עולה מניתוח נתוני הרשות הלאומית לבטיחות לדרכים לשנת 2011, שערכה עמותת "אור ירוק". עוד עולה כי שיעור ההרוגים בתאונות דרכים בקרב קבוצת הצעירים גבוה כמעט פי 2 משאר האוכלוסייה וכך גם שיעור הפצועים קשה.
מנתוני 2011 שפורסמו עולה כי שיעור ההרוגים בקרב הצעירים מסתכם ב-0.07 הרוגים ל-1,000 צעירים לעומת 0.04 הרוגים ל-1,000 בני אדם, ביחס ממוצע לכלל האוכלוסייה. שיעור הפצועים קשה מסתכם ב-0.3 ל-1,000 צעירים לעומת 0.17 פצועים קשה ל-1,000 בני אדם בממוצע, בשאר קבוצות האוכלוסייה.
שנת 2011: נשים נפגעו בדרכים פחות מגברים
בנוסף, בני 65 ומעלה נמצאים בסיכון הגבוה ביותר להיפגעות בדרכים כהולכי רגל. ההסתברות של קשישים להיהרג כהולך רגל גבוהה פי ארבעה לעומת ההסתברות של אדם אחר מכלל האוכלוסייה.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום, בשנת 2011 נרשמו על ידי משטרת ישראל בתיקי תאונות דרכים 14,127 תאונות דרכים עם נפגעים, ירידה של כ-4% לעומת שנת 2010 (14,724). בתאונות אלה נפגעו 27,141 בני אדם, ירידה של כ- 3% לעומת שנת 2010 (28,084).
עם זאת, מספר התאונות הקטלניות בשנת 2011 היה 309 והוא גבוה ב-1.3% לעומת שנת 2010 (305). במספר הפצועים קשה חלה ירידה של כ-20%: 1,340 פצועים קשה בשנת 2011 לעומת 1,683 בשנת 2010. עוד פורסם כי 60% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-40% היו נשים, וכן כי חלקם של האופנועים במעורבות בתאונות עם נפגעים (10.1%) גדול פי חמישה מחלקם היחסי.
ב"אור ירוק" מוסיפים כי על פי ניתוח שלהם, פחת בחמש שנים האחרונות הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים ב-1.7 מיליארד שקלים. המשמעות, כך אומרים ב"אור ירוק", היא חיסכון כלכלי למשק של כ-340 מיליון שקלים מדי שנה, בממוצע, כתוצאה מהשקעה במאבק בתאונות הדרכים.
"המשך הקצאת התקציבים לבטיחות בדרכים היא קריטית לשמירת מגמת הירידה במספר ההרוגים בדרכים וגם משתלמת כלכלית", מדגיש שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק".