בתגובה לפרסומים על ניסוי "אגרת גודש" בכניסה לתל אביב, מרגיע שר התחבורה ישראל כץ: "לא תהיה 'אגרת גודש' כל עוד אין אלטרנטיבה משמעותית של תחבורה ציבורית".
השר כץ אמר את הדברים בתגובה לפרסומים באמצעי התקשורת על כוונה של חברת "נתיבי איילון" לבצע ניסוי במסגרתו ישלמו נהגים אגרה עבור כל קילומטר של נסיעה בתל אביב, בהתאם לשעות העומס.
שר התחבורה ציין כי הטלת "אגרת גודש" על הנהגים נוגדת את מדיניות משרד התחבורה. לדבריו, "הטלת אגרת הגודש על הנהגים ללא הצגת אלטרנטיבה משמעותית של תחבורה ציבורית תהווה מס לא מוצדק על הנהגים".
ביולי האחרון החליטה הממשלה על בחינת מתכונת מיסוי העלויות הקבועות והמשתנות בענף הרכב והחליטה להטיל על שרי האוצר והתחבורה למנות ועדה מקצועית, הכוללת נציגים של רשות המסים, משרד התחבורה ומשרד האוצר.
בינואר השנה הוקמה ועדה לבחינת מתכונת התשלומים המוטלים על כלי הרכב, "אולם הוועדה שאמורה להגיש את מסקנותיה לשרי התחבורה והאוצר טרם סיימה את עבודתה", נכתב בהודעה מטעם השר כץ.