תיעוד: בשבועות האחרונים עלו תלונות רבות של ישראלים שביקרו בסיני, על כך שפקידי משרד הפנים במעבר הגבול בטאבה קרעו להם את הדרכונים והם נדרשו להוציא דרכון ביומטרי חדש - ברשויות הכחישו את הטענות. טל בן ארי, ישראלי שנסע לסיני תיעד את המפגש וצילם את הדרכון בשלמותו שניות לפני שהגיע לפקידת משרד הפנים, שקרעה לטענתו את הדרכון: "זו שחיתות שנעשתה מול העיניים שלי", סיפר לחדשות 2 Online.
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
"הגעתי לתור לאחר שידעתי שאנשים כתבו בפייסבוק שקרעו להם את הדרכון", שחזר בן ארי בשיחה עם חדשות 2 Online וסיפר שבמהלך ההמתנה בדק את הדרכון וצילם אותו שלם מספר דקות לפני שהגיע תורו. "מיד לאחר צילום הסרטון הפקידה לקחה ממני את הדרכון והחזיקה אותו במקום שלא אוכל לראות אותו והחזירה לי אותו קרוע".
לטענתו של בן ארי אחרי זמן קצר הפקידה שאלה אותו אם הוא יודע שהדרכון שלו קרוע. "אמרתי לה שלא תספר לי סיפורים כי לפני פחות מחצי דקה עברתי על הדרכון וצילמתי אותו ואם הוא קרוע זה רק בגללה", אמר. "מאותו רגע היא לא רצתה להחזיר לי את הדרכון. סירבתי להתפנות עד שהמנהלת שלה החזירה לי אותו".
בן ארי ציין שלאחר שדרכונו הוחזר ניסה להסביר למנהלת שהדרכון הושחת על ידי הפקידה וביקש להראות לה את הסרטון. "היא מיהרה להגן על הפקידה ולהגיד שבטח לא שמתי לב לקרע ושהבעיה אצלי", סיפר ואמר שהמנהלת התעקשה שהסרטון לא מוכיח שום דבר. "הייתי המום. חבר שהיה אחרי בתור ביקש מהפקידה לעבור על הדרכון יחד איתה והיא החלה לצעוק עליו. מעולם לא הרגשתי חוסר כבוד וזלזול בשום מעבר גבול בעולם כמו שהרגשתי בביקורת הדרכונים בטאבה".
יאיר חדד, שביקר בסיני פרסם פוסט בפייסבוק בו תיאר כיצד גם לו קרעה הפקידה במעבר את הדרכון. "היא לקחה והתעסקה איתו מתחת לדלפק - שמעתי רעש של קריעה", סיפר. "אמרתי שאין מצב שהיא קרעה אותו עם כל הבלאגן שהיה בתקשורת. כשפתחתי את הדרכון ראיתי קרע גדול כשאמרתי לה היא התחילה לצרוח עליי שאני שקרן."
חדד סיפר לאחר מכן בעדכון לפוסט שהגיש תלונה במשטרה. "לטענת החוקר בקושי הגיעו תלונות בנושא ואני אקבל דרכון חדש בחינם במשרד הפנים", סיפר. "אני ממליץ לכולם ללכת להגיש תלונה. מההתרשמות שלי הם לא כל כך לוקחים את זה ברצינות ומאשימים את הסורק תמונה של הבקרית. תמשיכו להילחם ולעשות רעש. דרכון רגיל כבר לא יהיה לי".
גל רוננה, מנהלת קהילת ״אוהבי סיני״ בפייסבוק סיפרה על מימדי התופעה. "הקבוצה שלנו היא קבוצת הפייסבוק הגדולה בישראל בנושא סיני, לצערנו בתקופה האחרונה נחשפנו להמון תלונות חוזרות בנושא קריעת הדרכונים", סיפרה. "איננו יודעים לספר על מקור הבעיה אך סמוכים ובטוחים שגורמי החוק במדינת ישראל ידעו לטפל בנושא כהלכה אם יקבלו תלונות מסודרות מציבור הנוסעים שנפגע".
ממשרד הפנים נמסר בתגובה: הטענה כי דרכונים מושחתים, לכאורה, במכוון על ידי עובדי רשות האוכלוסין וההגירה היא מגוחכת וחסרת בסיס, על גבול הדיבה.
לגולשים המתלוננים הוצע פעמים רבות להגיש תלונות רשמיות במשורה וברשות ועד לפני כיומיים, בהם הגישו תלונה גולשים בודדים, לא הוגשו תלונות. כפי שהבהרנו בתגובותינו לנושא, תלונות ברשתות אינן מחליפות תלונות רשמיות ואם הוגשו תלונות במשטרה, אנו סמוכים ובטוחים כי תיעשה עבודה מקצועית לחקר הנושא.