סופו של החלום: תשע שנים אחרי שיצא לדרך חלום המכונית החשמלית של בטר פלייס ושלוש שנים אחרי שפורקה החברה - בימים אלה החל מבצע להשמדת המכוניות החשמליות שהעלתה על הכביש.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
כאלף מכוניות של בטר פלייס נשארו עד החודשים האחרונים בידי לקוחות פרטיים וחברות ליסינג. על פי החלטת בית המשפט לאחר פירוק החברה, יבואנית רנו, יצרנית המכונית, "קרסו", נתנה שירות לבעלי המכוניות. אבל אלה התלוננו רבות על חיי הסוללה של הרכב ויצרו "כאב ראש" לחברה - כלכלית ושירותית.
בעלי הרכבים של בטר פלייס מאוחדים מאוד. הם פועלים בשיתוף פעולה מול קרסו ואף מתפעלים קבוצת ווטסאפ כדי להקל על התקשורת ביניהם. בין השאר הקימו "צוות פעולה" נגד קרסו שחבריו משבשים השקות של מכוניות חדשות של החברה ונלחמים בה על הטיפול הלקוי, לטענתם, בתלונותיהם.
אגסי לא ויתר על החלום
ניר שלם רכש באופן פרטי את המכונית החשמלית, ולא רוצה להיפרד ממנה, אלא רק לקבל שירות טוב עבורה. לטענתו, בקרסו החליטו על פתרון אחר מבחינתם - הצעות רכישה למכוניות במחיר מחירון, והשמדתן. "ממה שאני יודע, קרסו כבר רכשו מאות רכבים חשמליים מלקוחות וחתמו על הסכם עם חברות הליסינג לרכוש עוד מאות כאלה", אמר שלם.
שי אגסי, האיש שעמד מאחורי מיזם המכונית החשמלית, עדיין מאמין בחלום. "זה שהורסים את המכוניות של רנו זה עצוב", אמר לחדשות 2 Online. "הסוף של התהליך קרה כשאני עזבתי את בטר פלייס. התהליך הזה של העברת העולם מדלק למכוניות חשמליות קורה בהרבה מאוד מקומות מעבר למכונית כזאת או אחרת והוא תהליך טוב שאי אפשר לעצור אותו על ידי גריסה של מכונית כזאת או אחרת. זה לא מה שיגרום לתהליך הזה להפסיק".
מחברת קרסו נמסר בתגובה כי "החברה, בשיתוף רנו העולמית, עושה כל מאמץ אפשרי למצוא פתרונות לבעלי רכבי מיזם בטר פלייס שקרס ואיננו קיים עוד, ובכלל זה התחנות להחלפת סוללות שהיוו את לבת המיזם. במסגרת זו מציעה חברת קרסו, על פי הנחיית רנו ולפנים משורת הדין, לבעלי רכבי בטר פלייס המעוניינים למכור את הפלואנס החשמלית, לרכוש מהם את הרכב במחיר מחירון ובנוסף לקבל תנאים מועדפים בעסקת טרייד אין. חלק מכלי הרכב שנקנים מבעליהם במסגרת מאמצים אלה מורדים מהכביש לאחר שכידוע לא מייצרים כיום רכבי פלואנס חשמליים חדשים".