ביום שאחרי אסון קריסת החניון בתל אביב, בו נהרגו עד כה שלושה בני אדם, פועלי בניין דווקא אינם חוששים להגיע לעבודה. "דבר כזה לא קורה כל יום", מסביר בילאל ג'ולאני, פועל בניין מירושלים, לחדשות 2 Online, "במקרה הזה יש אדם אחד שעשה משהו לא בסדר, טעות".
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
גם עלי אכרם, פועל בניין נוסף, משוכנע כי מדובר בטעות אנוש חד פעמית. "זה לא יקרה עוד פעם - אולי זו טעות של המהנדס, אולי של הקבלן", הוא מציע. לדבריו, הוא לא חושש להגיע מדי בוקר לאתר הבנייה. "אני מרגיש טוב ובטוח - כי אנחנו כל הזמן דואגים לדברים האלה", הוא מסביר.
עם זאת, ג'ולאני כן מותח ביקורת על רמת הפיקוח באתרים. "צריך שלא רק הפועלים ידאגו, אלא גם אנשים מעליהם", הוא מצהיר, "מהנדסים, קצין ביטחון שיהיה בבניין, יסתובב ויבדוק". לדבריו, "הפועלים רק רוצים לשמור על החיים שלהם".
ואכן, בעיית הפיקוח באתרי הבנייה קשה: מנהל הבטיחות במשרד הכלכלה מעסיק כיום 17 מפקחים בלבד, שאמורים להגיע אל למעלה מ-13,000 אתרי בניה ברחבי הארץ כולה. לרשות המפקחים עומדים חמישה כלי רכב בלבד, והם נדרשים להגיע לאתרי הבנייה בתחבורה ציבורית. מתחילת 2016 נהרגו 29 פועלים (מתוכם שלושה באסון אתמול) ועל פי הנתונים המעודכנים, כ-50% מאתרי הבנייה בארץ לא נבדקו לאחרונה על ידי פקחים.