הצצה אל מאחורי הקלעים של הליך בחירת המשתתפים לקמפיין פרסום ממשלתי: הפרסומאי יוסי לובטון פרסם מסמך דרישות להפקת פרסומת עבור לשכת הפרסום הממשלתית ובו הנחיות ליהוק סטריאוטיפיות ומקוממות במיוחד.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
בדרישה להפקת הפרסומת בנושא המסחר המקוון, פורטו ההנחיות לאפיון הדמויות בסרטון הפרסומת. כך למשל התבקשו אנשי הפרסום ללהק לתפקיד המוכרת - "שחקנית בת 50-40, לא אשכנזייה. רפרנס 'אתי ירושלמי' או מאמא כזאת".
דרישות הליהוק העדתיות לא מסתיימות בכך. לתפקיד של "בחורה צעירה" ביקשו במשרד הפרסום "בחורה בהירה, אדריכלית או מעצבת".
פרסום המסמך זכה לתגובות רבות ברשת החברתית מצדם של גולשים רבים. מפיק הפרסומת ביקש לדייק את הפרטים וטען כי הדרישה לליהוק לא יצאה מלשכת הפרסום הממשלתית וכי מדובר בניסוח לא מוצלח של מלהקת הקמפיין.
מלשכת הפרסום הממשלתית נמסר בתגובה כי היא "מתנערת מאופן הפרסום שכמובן אינה על דעתה. למשרד הפרסום אין קשר ישיר למלהקת. התקציר שהועבר על ידינו דרש ללהק מגוון שחקנים הנותן ביטוי לכלל האוכלוסייה. התקציר נוסח על ידי המלהקת והשתמש במילים שעיוותו את כוונת הלשכה".