לא מרוצים - ובמקרים לא מעטים, בצדק: בדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור שהוגש היום (שני) לכנסת, נחשף אילו גופים ציבוריים גוררים הכי הרבה תלונות מהציבור הרחב - וכמה מהתלונות שהוגשו באמת התבררו לבסוף כמוצדקות. נגד מי יש הכי הרבה תלונות ועל מי לא יוכלו הישראלים להתלונן יותר?
לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו
המוסד לביטוח לאומי הוא הגוף שהתקבלו עליו המספר הרב ביותר של תלונות בשנה האחרונה - 1,102 במספר, אלא שרק 10% מהן נמצאו מוצדקות.
הגוף שהגיע למקום השני בדירוג מספר התלונות שהתקבלו אודותיו היה דואר ישראל עם 681 תלונות שהוגשו במהלך השנה. במקרה זה התברר דווקא כי לא פחות מ-72.5% מתלונות הציבור נמצאו מוצדקות.
נגד המשטרה הוגשו 504 תלונות אולם רק מספר קטן נמצא מוצדק - 16%. כך גם במקרה של משרד המשפטים (399 תלונות, 4.5% בלבד מוצדקות) ומשרד הבינוי והשיכון (390 תלונות, 13.5% מוצדקות).
תלונות רבות ומוצדקות נגד רשות השידור שנסגרה
נגד משרד התחבורה הוגשו 366 תלונות במהלך שנת 2016 - והתברר כי קרוב למחצית מהן גם היו מוצדקות: 45.4%, ליתר דיוק. נגד רשות השידור, שבינתיים הספיקה להיסגר, התלוננו 288 פעמים - ובמקרה זה נמצא שרובן היו מוצדקות (55.5%).
גם חברת עמידר ספגה לא מעט תלונות בשנה - 366 במספר, אולם רק כ-5% מהן מוצדקות. לעומת זאת, מספר גדול מתוך 324 התלונות נגד רשות המסים התבררו כמוצדקות: 44.9% בסך הכל.
גם משרד החינוך הוא מקור לתלונות לא מעטות שהגישו אזרחים לנציבות תלונות הציבור בשנה החולפת. 322 תלונות התקבלו אודות המשרד ויותר משליש נמצאו מוצדקות - 36.2%.
נגד משרד הרווחה, שדורג עשירי ברשימת הגופים שהוגש נגד המספר הרב ביותר של תלונות בשנה החולפת, הוגשו 316 תלונות, מהן 10% נמצאו מוצדקות.
נגד שני גופים מרכזיים נוספים כמו חברת החשמל ומשרד הכלכלה הוגשו אמנם פחות תלונות, אבל רבות מאלה שכן הוגשו היו מוצדקות: 40.1% מאלה שהוגשו לחברת החשמל ו-35.6% מאלה שהוגשו למשרד הכלכלה.
האחוז הממוצע של תלונות שהוגשו לכלל הגופים ונמצאו מוצדקות עומד על 29.1% - קרוב לאחת מכל שלוש תלונות שמוגשות על ידי הציבור מתבררת כמוצדקת. רק ב-2016 טיפלה הנציבות בקרוב ל-15 אלף תלונות.