יותר משבוע לאחר מותו של ראש המנהל האזרחי בשטחים, תא"ל מוניר עמאר ז"ל, מתבררים כעת פרטים נוספים מחקירת ההתרסקות בה נהרג. על פי ממצאים של חוקר התאונות הראשי במשרד הביטחון, יצחק רז, אובדן שליטה רגעי הביא להתרסקות.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
על פי החקירה לא נמצאו סימנים לתקלה טכנית ועמאר גם לא שידר שום קריאת מצוקה במהלך הטיסה. לפי הממצאים בשטח והחקירה שנמשכה בשבוע האחרון ופרטיה הוצגו למשפחה, המטוס - בהחלטה של הטייס ובאישור הבקרה - שינה את נתיב הטיסה שלו. מסיבה שאינה ידועה גם מן הנתיב חרג הקצין.
בנוסף הוא החליט לבצע שלושה סיבובים בגובה נמוך מעל הר כמון בגליל. בסיבוב השלישי הופתע עמאר מרוח יורדת (רוח שמטפסת על ההר ויורדת במדרון) שהכתה בכנף המטוס. המטוס, שהיה בפנייה מעל ההר, התהפך, איבד שליטה, פגע בצמרות עצים והתרסק אל הקרקע. כתוצאה מהפגיעה עמאר נהרג במקום.
תא"ל עמאר הוגדר כטייס פנאי בעל ניסיון מועט יחסית, למרות שהיה לו רישיון כבר שנים רבות. הוא הסתכן בכך שהתקרב אל ההר מבלי להכיר את הסיכונים של תנאי הסביבה והרוח וזה מה שהוביל לתאונה הקשה - חוסר מודעות לסיכון ושבריר שנייה של איבוד שליטה.
טייס מקצועי, לדברי חוקר התאונות הראשי יצחק רז, היה צריך להכיר את תנאי מזג האוויר לנתח את נתיב הטיסה ומה צפוי לו וכך היה מפחית משמעותית את הסיכוי להגיע למצב הזה.
להתרסקות היו כמה עדי ראיה ביניהם נער מאחד הכפרים. מיד כשהוא ראה את המטוס מתרסק הוא התקשר למוקד 100 - שם לא היה דובר ערבית ולא הבינו מה הוא רוצה מהם. הנער התקשר לאביו שדובר עברית טובה יותר והוא מתקשר למוקד 100 ומדווח על מה שבנו ראה. המידע הזה מתחבר לעובדה שהבקרה כבר איבדה את הקשר עם המטוס ואז מבינים שהמטוס לפני כמה דקות אבד עמן הקשר התרסק. אז מזינקים את כל צוותי החילוץ והסיוע