מחאת המורים לנהיגה עולה מדרגה: מאות מורים לנהיגה נסעו בנסיעה איטית במכוון בכביש 1, והובילו לחסימתו מלטרון לכיוון ירושלים. המורים הסבירו כי נמאס להם "מאוזלת היד של משרד התחבורה" לאור שביתת בוחני הנהיגה, הנמשכת מזה יותר מחודשיים.
לעדכונים נוספים ולשליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק
כתוצאה מהשביתה הארוכה נפגעת עבודתם של מורי הנהיגה שמספרים על ירידה במספר השיעורים. "יש המון תלמידים שמממנים את הרישיון לבדם וזה מקשה עליהם מאוד", הסביר פביאן אורלנסקי, מורה נהיגה בן 27 מאריאל. "השביתה אורכת כבר כתשעה שבועות, שזה המון זמן. תלמידים שהיו צריכים לגשת למבחן הפסיקו לעשות שיעורים ובצדק. אני במקומם גם הייתי עוצר עד שהייתי יודע מה קורה וזה בדיוק מה שאני עושה, התלמידים וההורים עובדים קשה בשביל הכסף הזה".
השביתה משפיעה ומשבשת גם את חייהם של תלמידי תיכון וצעירים הממתינים בקוצר רוח לבחינות הנהיגה, ובינתיים לא יכולים לעלות על הכביש. "הם כל הזמן אומרים שהם מבינים את התלמידים", מספרת לירון בת ה-18. "הם טוענים שלבם אתנו, אך זה לא נשמע ככה". לירון מחכה לרישיון הנהיגה שלה כבר חודשיים ובחודש הקרוב היא תתגייס לצה"ל, ככל הנראה ללא הרישיון הנכסף.
השביתה גורמת גם לפגיעה כלכלית בתלמידים שצריכים להשקיע בשיעורים נוספים, וזאת מבלי לגשת למבחן המעשי. "אנחנו תלמידים שזורקים כסף באוויר כי אין טסטים", מספר פליקס ורונין, בן 28 מקריית אתא. "אנחנו נאלצים לעצור את השיעורים כי אין לנו הרבה כסף, אבל זה הורס את מה שלמדנו, אחר כך קשה לחזור לשגרת השיעורים".
יו"ר ארגון הבוחנים מסר בתגובה: "רעיון ההפרטה זה רצון הזוי ולא מציאותי, עבודה שנעשתה ברשלנות וחוסר מקצועיות מוחלט, על ידי אנשים שלא יודע מאיפה הביאו אותם ואנחנו מתנגדים לזה. כל שינוי שרוצים לעשות ניתן לעשות במסגרת הקיימת אין סיבה להוציא את זה החוצה. אנחנו עושים היום את העבודה ואת כמות הטסטים שמבקשים מהזכיינים לעשות בעתיד וגם את השירות הטוב. ללא שיקול כלכלי מה שהזכיין כן יעשה. אנחנו חושבים שאסור למדינה לוותר על סמכות שלטונית ולהעביר לידיים פרטיות".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בוחני הנהיגה מנהלים מאבק בלתי צודק על גבם של תלמידי הנהיגה,חיילים הנמצאים לקראת גיוס ומורי הנהיגה. יצויין כי רובם הגדול של הבוחנים ייקלט במערך מבחני הנהיגה החדש כמפקחים מטעם המשרד וכן כבוחנים בשירות הזכיין שיעסיקם בתנאים דומים. המערך החדש יהיה מקצועי ושרותי ויחסוך זמן ושעורים יקרים ומיותרים הנדרשים כיום עקב המתנה ממושכת למבחן.שילוב הטכנולוגיות המתקדמות ימקם את ישראל בין המדינות המובילות בתחום זה וישפר את רמת הנהיגה והבטיחות בכבישים".