"למה צריך נברשת כזו ענקית?" (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
הדבר הראשון שיש לבדוק מול אולם האירועים: | צילום: חטיבת דוברות המשטרה

יותר מעשור אחרי "אסון ורסאי" בירושלים, שב ומעלה אירוע קריסת גוף התאורה באולם ביבנה אמש (שני) את סוגיית הבטיחות והתקנים במתחמי האירועים בישראל. לנוכח השוק הפרוץ מוצאים את עצמם עשרות זוגות צעירים אבודים מול תהליך הבירור שראוי לערוך מול בעלי המתחמים כדי לוודא את בטיחותם. לטובת העניין ריכזנו עבורכם את כל השאלות והנושאים שיש להעלות בפגישת הסגירה – רגע לפני החתימה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

מה הכי חשוב לבדוק לפני שמסכמים על אולם אירועים?
 
חשוב לוודא שלאולם יש רישיון עסק. צריך לדרוש מהבעלים לראות את הרישיון כחוק.
 
מי מעניק את הרישיון לאולם האירועים?
 
הרשות המוניציפלית שבשטחה נמצא אולם האירועים. ראש הרשות המקומית הוא ראש רשות הרישוי והוא שמנפיק את רישיון העסק.
 
אילו אישורים נדרשים לקבלת רישיון עסק?
 
אישור הנדסה, אישור כיבוי אש, אישור משטרת ישראל ואישור משרד הבריאות. רישיון העסק ניתן לתקופה של שלוש שנים.
 
בעל האולם אומר שיש לו היתר אבל אין לו עדיין רישיון עסק. מה המשמעות?
 
ההיתר נוגע לבנייה בלבד ואינו מתייחס להפעלת אולם האירועים.
 
מי אחראי לנושא התאורה, ההגברה ואבזור נלווה?
 
כל מה שקורה בתחומי אולם האירועים נופל תחת אחריות הבעלים של המקום. תוספת של הגברה או תאורה דורשת אישור של מהנדס\קונסטרוקטור לוודא עמידה בכל התקנות הנלוות.
 
מי אחראי על הפיקוח באולמות והאם מתבצעת אכיפה בנושא?

בעל האולם הוא האחראי על התפעול התקין של מתחם האירועים על כל המשתמע מכך. ביקורת בטיחות נעשית אחת לשנה בידי נציגים מטעם משרד הבריאות, המשטרה, הכבאות והרשות המקומית שבשטחה נמצא המתחם.

איזה תמרורי אזהרה צריכים להסב את תשומת לב החוגגים?

ראשית, על בני הזוג לדרוש מבעל האולם להציג בפניהם רישיון עסק בתוקף. בנוסף מומלץ כמובן לערוך במקום ביקור התרשמות כדי לוודא שהמתחם מטופח ומתוחזק באופן סדיר.

הכותב (איציק טייב) הוא יושב ראש איגוד אולמות וגני האירועים בישראל