את הפרסום של רשת "פטרת קליניק" ברדיו ובעיתונות קשה לפספס. הרשת בת 11 סניפים בפריסה ארצית, מתהדרת בקרוב ל-90% הצלחה בשיטת טיפול מיוחדת: הסרה בלייזר של פטרת הציפורניים מכפות הרגליים.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
באתר הרשת נאמר: "בשנים האחרונות נערכו מספר מחקרים קליניים שתוצאותיהם הראו הצלחה של 89-87% מהחולים". עם זאת, פניות שהתקבלו באמצעות המייל האדום של חדשות 2, הציפו חוסר שביעות רצון מהטיפול. תחקיר מיוחד של מערכת "תכנית חיסכון" חושף עשרות לקוחות מאוכזבים, שטוענים בפשטות - הטיפול שאמור היה לפתור את התופעה הלא אסתטית, פשוט אינו יעיל.
"זה מצחיק כי בדיוק היום ניסיתי לתפוס אותם לראות מה קורה עם זה, כי זה ממש לא אפקטיבי", סיפר לנו אחד הלקוחות. "עד היום אני לא רואה תוצאות, עשיתי את המפגשים הסטנדרטיים, נדמה לי איזה שמונה מפגשים ולא עזר כלום".
בכפות רגליים בריאות "נמצאה" פטרת
הגענו עם מצלמה נסתרת לאחד מסניפי הרשת, וביקשנו לבחון על אילו אחוזי הצלחה תתחייב בפגישת ייעוץ מטפלת "פטרת קליניק". גם בכפות הרגליים שלנו, שלמיטב ידיעתנו בריאות לחלוטין, "הצמיחה" כפולות הפדיקוריסטית את הפטרת הבעייתית.
בדיקה חוזרת שערכנו עם רופא עור מומחה העלתה שאלות קשות על האופן שבו הוצע לנו טיפול הלייזר של החברה על בסיס אבחון חיצוני בלבד ומבלי שנשלחנו לבדיקת תרבית של מעבדה. רופאי עור מומחים שעמם שוחחנו מדווחים כי בד בבד עם מחקרים שמובאים באתר רשת פטרת קליניק, מחקרים אחרים שנערכו בתחום אינם מצביעים על יכולת מוכחת. הבדיקה שערכנו מעלה תמיהות על יכולת קיום ההבטחות של אותה רשת.
מרשת "פטרת קליניק" נמסר בתגובה: "הכתבה מעוותת את המציאות ועושה עימנו עוול. אחוזי ההצלחה בקרב המטופלים עומדים על יותר מ-90%. הנתונים מגובים בבדיקות ממעבדה חיצונית ואובייקטיבית. אנו מתחייבים לתת המשך טיפול גם לאחוז הקטן של המטופלים המאוכזבים. התלונות על מראה הציפורן לא משקפות את איכות הטיפול, שכן הוא מתחלק לשני סוגים שונים של טיפול - והתוצאה האסתטית מגיעה לאורך זמן. לגבי הטענה על המכשור ואישור ה-FDA - הרי שמחקרים קליניים מאשרים את תקינות המכשור. באשר לבדיקת רגלו של כתב תכנית חיסכון - יכול להיות שמדובר בטעות אנוש, וחשוב לציין שהרשת לא מתיימרת לאבחן אם יש פטרת או אין, אלא רק את חומרתה".
הדיווח הגיע אל המייל האדום של חדשות 2 באינטרנט. גם אתם מוזמנים לשלוח אלינו סרטון, תמונה, סיפור או קישור לאתר שיעניין את כולנו. סיפור מעניין במיוחד עשוי להתפרסם גם במהדורה המרכזית בחדשות 2.