הפרסומת של סקרלט ג'והנסון לחברת "סודה סטרים" עוררה בארה"ב ביקורת רבה, כי החברה הישראלית מחזיקה מפעל מעבר לקו הירוק. הפרסומת, שנגנזה לשידור במשחק הסופרבול הקרוב, יצרה התנגדות רבה, אך גם תמיכה פומבית מפתיעה מהמערכת הפוליטית הישראלית. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי ג'והנסון "הוכיחה עמדה אמיצה מול הצביעות וההתקרנפות", והדגיש: "האוסקר שלנו הולך לסקרלט".
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטפרו לחדשות 2 בפייסבוק
"הניסיון של ארגונים פרו-פלסטיניים לנגח את ג'והנסון בשל היותה הפרזנטורית של חברת "סודה סטרים", שלה מפעל במעלה אדומים, לא גרם לשחקנית להתקפל או להתנצל אלא דוקא לעמוד על עקרונותיה בצורה ברורה מול אלו שבמסווה של תואנות שווא, ממשיכים את האנטישמיות הקלאסית בדרכים אחרות", הוסיף ליברמן.
גם שרת המשפטים ציפי לבני הביעה תמיכה בשחקנית: "שאפו. מוכשרת, יפה ואמיצה", כתבה בעמוד הפייסבוק השרה על השחקנית בעלת הרקע המשפחתי היהודי.
"סודה סטרים - גשר לשלום"
בעקבות הסערה הציבורית בארה"ב, שאף הובילה להפסקת עבודתה עם ארגון הצדקה OXfam, הוציאה ג'והנסון הודעה רשמית בה ציינה כי תמשיך לפרסם את החברה, לצד תמיכתה בשיחות בין ישראל לפלסטינים. "אני תומכת בשיתוף פעולה כלכלי ותקשורת חברתית דמוקרטית בין ישראל ופלסטין", הוסיפה.
השחקנית המפורסמת הוסיפה כי חברת סודה סטרים "אינה רק מחויבת לסביבה, אלא לבניית גשר לשלום בין ישראל ופלסטין", וציינה כי עובדים ישראלים וערבים עובדים זה לצד זה וזוכים ליחס שווה במפעל החברה.
הפרסומת השנויה במחלוקת לבסוף נפסלה לשידור ממשחק הסופרבול, אך לא בשל זהות החברה: האזכור המפורש בסוף הפרסומת למתחרים קוקה קולה ופפסי נגד את רצונה של רשת השידור.