שר החינוך שי פירון התייחס הבוקר (שלישי) לטענות של תלמידים רבים לחוסר הוגנות בבחינת הבגרות בהיסטוריה והתחייב לבדוק את הנושא ולהפיק לקחים. "במידה והבחינות היו קשות יתר על המידה, נמצא דרך שלא תפגע בתלמידים", כתב השר בדף הפייסבוק שלו.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
פירון שב והתייחס לאופי הבחינות ואמר: "זה לא סוד שיש לי בעיה עם עודף מדידה הבוחנת שינון. תלמידים רבים מדי עסוקים בלימוד מתוך "מיקודיות" או "תשובונים" - והם מצפים לשאלה שכבר ראו".
שר החינוך הדגיש כי ברצונו לשנות את השיטה מהיסוד. "הבחינות הפכו למהות הלמידה", הבהיר. "הייתי שמח אם היינו משוחחים יותר, חושבים יותר. זה לא במקום הבקירות בחומר הנלמד אבל הפרטים צריכים להיות בסיס לדיון עומק ולעורר השראה".
"הכל מוכן לעיכול"
פירון אף הציע דוגמאות לשאלות עומק לבחינות: "כיצד תשפיע היווצרותה של הלאומיות החדשה באירופה על תפיסתם של התלמידים את מדינת ישראל? כיצד ישפיע חזונו של הרצל על עולם החלומות ("אם תרצו אין זו אגדה")?" לבסוף ביקש שלא להאשים רק את התלמידים . "הרגלנו אותם", כתב, "הכל 'לעוס', 'ערוך', 'מוכן לעיכול'". אבל החיים מאתגרים ויש בהם קשיים. אולי שגינו?".
אחרי התלונות סביב הבגרות בחמש יחידות מתמטיקה, עכשיו נשמעות גם טענות של תלמידים על בגרות קשה בהיסטוריה. תלמידים ומורים טוענים כי הניסוח של השאלות היה מתחכם ולא ברור, עד שהיו גם מורים שהתקשו להבין למה בדיוק התכוונו המחברים.
במשרד החינוך ציינו מול התלונות כי הוגשו בקשות הבהרה על שתי שאלות בלבד והן נכתבו בהתאם להנחיות שקיבלו המורים במשך השנה.