הישגים לתלמידים בבחינות המיצ"ב: שר החינוך גדעון סער הציג הבוקר את תוצאות הבחינות המיוחדות שנערכו לתלמידי כיתות ב', ה ו-ח', המודדות את הישגיהם הפדגוגיים של התלמידים - גם בהשוואה למדינות אחרות בעולם.
במהלך תדרוך העיתונאים שערך שר החינוך, הוצגו הנתונים הרשמיים של משרד החינוך - ומהם עולה כי מגמת השיפור בהישגי התלמידים נמשכת. לראשונה נרשמה עלייה בהישגים בכל נושאי הליבה בבחינה - מדע וטכנולוגיה, אנגלית, מתמטיקה ועברית, הן בקרב דוברי העברית והן בקרב דוברי הערבית. עוד עולה מתוצאות הבחינה כי קיים צמצום משמעותי בפערים בין דוברי העברית והערבית.
בבחינה נבחנו 117,130 תלמידים ב-4,352 כיתות. בין תלמידי כיתות ה נרשמו השנה ההישגים הטובים ביותר בחמש השנים האחרונות בתחום המדע וטכנולוגיה (537 של דוברי העברית ו-519 של דוברי הערבית - מול נתונים נמוכים יותר בשנים האחרונות); כך גם בין תלמידי כיתות ח' - בשני המגזרים.
נתונים זהים נרשמו גם בתחומי האנגלית, העברית והמתמטיקה - כשתלמידי כיתות ה ו-ח', בשני המגזרים, רושמים את הנתונים הגבוהים ביותר בחמש השנים האחרונות. בבחינה האחרונה נשמר גם הפער הקטן בהישגים בין בנים לבנות בקרב כלל הנבחנים.
המטרה: לספק תמונה מקיפה על ההישגים החינוכיים
בחינת המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית) נערכה בקרב תלמידי כיתות ה' ו-ח' במקצועות מדע וטכנולוגיה, אנגלית, מתמטיקה, ושפת-אם וכן בכיתה ב' בשפת-אם.
במשרד החינוך טוענים כי מטרת הבחינה היא לספק תמונה מקיפה על ההישגים החינוכיים בבית הספר בהשוואה לנורמות ארציות, ונתונים על הטמעת תוכנית הלימודים והישגי התלמידים גם בחלוקה למגזרים שונים.